Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης (EPSILON DIGITAL) |Galaxy ERP/Commercial

1. Εισαγωγή

Ένας από τους τρόπους διαβίβασης των ηλεκτρονικών τιμολογίων στην πλατφόρμα mydata είναι μέσω παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και Πληροφόρησης.

Με τον όρο πάροχος ηλεκτρονικής έκδοσης παραστατικών πωλήσεων στο εξής θα αναφέρεται :

η οντότητα η οποία κατόπιν εντολής άλλης οντότητας (υπόχρεη οντότητα), εκδίδει και διαβιβάζει με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων και σύμφωνα με τις διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, παραστατικά για λογαριασμό της υπόχρεης οντότητας.

Το “Galaxy”, εναρμονισμένο πλήρως με τις επιταγές της ΑΑΔΕ, προσφέρει τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω του παρόχου Epsilon Digital.

Λειτουργία παρόχου Epsilon Digital

  • Ο πάροχος με την έκδοση των παραστατικών αναλαμβάνει τη διαβίβασή τους στην πλατφόρμα mydata σε πραγματικό χρόνο. Διαβιβάζει παραστατικά εσόδων ΑΑΔΕ (Συνόψεις υποχρεωτικά και Χαρακτηρισμούς προαιρετικά). Η διαβίβαση των χαρακτηρισμών στην ΑΑΔΕ επιτρέπεται να γίνει σε ημερομηνία μεταγενέστερη αυτής της αποστολής του παραστατικού στον πάροχο
  • Κάθε εκδοθέν παραστατικό τίθεται στη διάθεση του λήπτη σε ηλεκτρονική μορφή με χρήση υποδομών του παρόχου, καθώς και σε εκτυπώσιμη μορφή, εφόσον ζητηθεί.
  • Ο πάροχος ετοιμάζει τα ηλεκτρονικά Παραστατικά σύμφωνα με τις προδιαγραφές Core Invoice Usage Specification (CIUS) του EN 16931. Κάθε έγγραφο που συμμορφώνεται με αυτήν την προδιαγραφή συμμορφώνενται επίσης με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο (EN 16931).

2. Προαπαιτούμενο

Για να μπορέσει να λειτουργήσει με επιτυχία ο πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, η παρααμετροποίηση myData είναι το προαπαιτούμενο στάδιο .

3. Παραμετροποίηση

Η λειτουργία υπηρεσιών παρόχου κάνει εύλογη την αναγκαιότητα κατάλληλης παραμετροποίησης σε κάθε σχετική οντότητα της εφαρμογής.

3.1 Στοιχεία εταιρίας

Στην περίπτωση ενεργοποίησης υπηρεσιών παρόχου συμπληρώστε τις παραμέτρους σύνδεσης.

Kαλέστε Εταιρία (από το μενού της Βασικής δομής) και ενεργοποιήστε από τις “Ενέργειες” της εταιρίας την επιλογή “Φορολ/κά στοιχεία”.

Από τη σελίδα “Κωδικός Πρόσβασης Taxis” επιλέξτε “Πάροχος ηλεκτ. τιμολόγησης” και ενημερώστε κατάλληλα τα πεδία :

  • Σύνδεση : δηλώστε ότι η υποβολή των στοιχείων θα γίνει σε οριστικό (επίσημο) περιβάλλον ΑΑΔΕ
  • Χρήστης, κωδικός και κλειδί : καταχωρίστε τις πληροφορίες σύνδεσης που αφορούν στη συνδρομή σας στον Πάροχο. Τα διαπιστευτήρια – όνομα χρήστη, κωδικός πρόσβασης και μοναδικό κλειδί αυθεντικοποίησης (που αντιστοιχεί στη συνδρομή σας) αποκτώνται από την Epsilon με την κατάρτιση της σύμβασης για την ενεργοποίηση του παρόχου
  • Ημερομηνία έναρξης : δώστε την ημερομηνία έναρξης ενεργοποίησης των Υπηρεσιών Παρόχου. Π.χ. αν δηλώσετε την 20η Μαϊου ως ημερομηνία αναφοράς και την 1η Ιουνίου ως ημερομηνία αποκλειστικής χρήσης θα μπορείτε μέσα στο διάστημα 20/5 - 31/5 να προχωρήσετε στη διαβίβαση παραστατικών πώλησης είτε απευθείας στο myData είτε μέσω παρόχου.

Άρα, η απευθείας αποστολή του παραστατικού στο myData επιτρέπεται μόνο όταν το παραστατικό βρίσκεται σε ένα χρονικό διάστημα που εκτείνεται από την έναρξη ενεργοποίησης του παρόχου μέχρι την αρχή της αποκλειστικής χρήσης αυτού .

  • Ημερομηνία αποκλειστικής χρήσης : συνεχίζοντας το παράδειγμα αν επιλεγεί ως ημερομηνία αποκλειστικής χρήσης η 1η Ιουνίου, από την ημερομηνία αυτή και προς τα εμπρός ο μόνος τρόπος διαβίβασης των παραστατικών πώλησης της επιχείρησης στην πλατφόρμα myData γίνεται μέσω παρόχου (χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι υπηρεσίες παρόχου).
  • Αποστολή χαρακτηρισμών : Επιλέξτε αυτή την παράμετρο αν θέλετε η εφαρμογή να προτείνει την αποστολή και των χαρακτηρισμών κατά το χρόνο διαβίβασης των δεδομένων σύνοψης στo myData. Σε περίπτωση μη επιλογής της, η αποστολή των χαρακτηρισμών μπορεί να γίνει ετεροχρονισμένα απ’ευθείας από το Galaxy .

3.2 Παράμετροι UBL Παρόχου Ηλ. Τιμολογίου

Η πλήρης εναρμόνιση και συμμόρφωση των τιμολογίων με τις επιταγές του ευρωπαϊκού προτύπου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης απαιτεί να ακολουθούν αυτά πάντα μια τυποποιημένη μορφή. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα δεδομένα του τιμολογίου θα αποθηκεύονται σε μορφή δομημένων δεδομένων (εξασφαλίζεται η αναγνωσιμότητα – αυτόματα από τα συστήματα υπολογιστών) και θα είναι σύμφωνα με τις κοινά δημοσιευμένες προδιαγραφές (UBL).

Ο πίνακας περιέχει συγκεντρωμένους, ανά οντότητα, όλους ανεξαιρέτως τους κωδικούς UBL :

  • Μονάδες μέτρησης
  • Τύπους παραστατικών
  • ΦΠΑ
  • Φόρους – τέλη – κρατήσεις

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ


Μπορείτε να επιλέξετε την εμφάνιση συγκεκριμένων κωδικών UBL, στα σημεία όπου εμφανίζονται, με φίλτρο προτεραιότητας.

Πώς

  • Επιλέξτε τους UBL κωδικούς της σχετικής οντότητας (π.χ. τύποι παραστατικών) και θέστε κατάλληλη ένδειξη στο πεδίο “Priority”

 

Ενημερώστε κατάλληλα τους UBL κωδικούς

Τα σημεία στα οποία γίνεται ενημέρωση των UBL κωδικών μέσα στην εφαρμογή είναι:

3.2.1 Κωδ. Παρόχου - Ομάδες μονάδων μέτρησης

Επιλέξτε για κάθε μονάδα μέτρησης του πίνακα τον κωδικό παρόχου Ηλ. Τιμολογίου σύμφωνα με ό,τι προβλέπει το ευρωπαϊκό πρότυπο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.

3.2.2 Κωδ. Παρόχου - Τύποι παραστατικών

Κατ’ αντιστοιχία συμπληρώστε το UBL Τύπου, επιλέγοντας από τη λίστα τιμών (σελίδα Ηλεκτρονική διαβίβαση).

Θυμηθείτε, αν στις παραμέτρους του πίνακα “Πάροχος ηλ. τιμολογίου UBL τύποι παραστατικών” έχετε ορίσει “Priority” σε συγκεκριμένους κωδικούς, στη λίστα τιμών του πεδίου UBL θα εμφανιστούν πρώτες οι επιλογές σας .

3.2.3 Κωδ. Παρόχου - Ημερομηνίες ΦΠΑ

Ενημερώστε κατάλληλα τους UBL κωδικούς (π.χ. standard rate σε κατηγορίες κανονικού, μειωμένου, zero rated goods σε μηδενικό συντελεστή Φ.Π.Α.) αφού πρώτα συμπληρώσετε τις αντιστοιχίσεις μεταξύ των συντελεστών Φ.Π.Α. της εφαρμογής με τους συντελεστές Φ.Π.Α. της ΑΑΔΕ (Δείτε περισσότερα στην παραμετροποίηση myData).

3.2.4 Κωδ. Παρόχου - Παρακρατήσεις / Λοιποί Φόροι / Τέλη

Στους οικονομικούς λογαριασμούς “τύπου” Εσόδων, και “είδους” που αφορά σε φόρους παρακράτησης, λοιπούς φόρους, τέλη, κρατήσεις, συμπληρώστε στη σελίδα “myData” του λογαριασμού τον “κωδικό παρόχου Ηλ. Τιμολογίου” (βάσει ευρωπαϊκού μορφότυπου ubl) για τις όλες τις κρατήσεις και επιβαρύνσεις.

3.2.5 Κωδ. Παρόχου - Απαλλαγή ΦΠΑ

Συμπληρώστε στον Πίνακα με τις διατάξεις απαλλαγής ΦΠΑ (όσων παραστατικών απαλλάσσονται) τον κωδικό Παρόχου Ηλ. Τιμολογίου σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό μορφότυπο (UBL).

3.3 Παραμετροποίηση στους τύπους παραστατικών

Σελίδα Ηλεκτρονική διαβίβαση


  • Τύπος Ηλ. Βιβλίων : συνδέστε τον τύπο παραστατικού του Galaxy με τον τύπο παραστατικού ΑΑΔΕ (π.χ.1.1 Τιμολόγιο Πώλησης)
  • UBL Τύπου (Πάροχος): επιλέξτε τον κωδικό UBL σύμφωνα με τις επιταγές του ευρωπαϊκού προτύπου ηλεκτρονικής τιμολόγησης
  • Αποστολή χαρακτηρισμών (πάροχος) : δηλώστε αν κατά τη διαβίβαση των συνόψεων στην πλατφόρμα myData, θα αποστέλλονται και οι χαρακτηρισμοί από τον πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Οι δυνατές τιμές του πεδίου είναι :

  • Όχι
  • Ναι
  • Ακολουθεί την παράμετρο εταιρείας. Μπορείτε να αποδεχτείτε ή να αλλάξετε την πρόταση εταιρίας .

Σελίδα mydata


Προτεινόμενοι χαρακτηρισμοί στα παραστατικά

Υπάρχει δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένης κατηγορίας χαρακτηρισμών και τύπου χαρακτηρισμών για το παραστατικό (για όλες τις γραμμές), επιλέγοντας από τις τιμές που προβλέπει η σχετική τεκμηρίωση της ΑΑΔΕ, ανεξάρτητα των χαρακτηρισμών που έχουν δηλωθεί στο είδος.

Η παραμετροποίηση των τύπων παραστατικών περιγράφεται αναλυτικά στο myData

 

Τι άλλο χρειάζεται το παραστατικό για να αποσταλεί στον πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης;

Να παραμετροποιηθεί κατάλληλα η φόρμα εκτύπωσης που θα χρησιμοποιηθεί για την έκδοση του παραστατικού :

3.4 Παραμετροποίηση στις Ιδιότητες φόρμας εκτύπωσης

Καλέστε “Ιδιότητες Φόρμας εκτύπωσης” από το μενού “Εκτύπωση” της Οργάνωσης Βασικής Δομής ή “Φόρμες εκτύπωσης” από τις ενέργειες του τύπου παραστατικού

Στο τμήμα “ορισμός” των “ιδιοτήτων φόρμας εκτύπωσης” που ανοίγει :

  • Ενεργοποιήστε τον Πάροχο ηλεκτρονικής διαβίβασης(Epsilon digital) και
  • Συμπληρώστε τις παρακάτω πληροφορίες (πεδία) που πρέπει να εμφανίζονται στα εκτυπωμένα παραστατικά (αφού δεν υπάρχει φορολογικός μηχανισμός και η λήψη φορολογικής σήμανσης παραστατικών παρέχεται από τον πάροχο)
    • Χαρακτήρα QR
    • Χαρακτήρα αναγνωριστικού mydata
    • Χαρακτήρα ταυτοποίησης του παρόχου

Στο σχεδιασμό φόρμας εκτύπωσης του παραστατικού, πρέπει να υπάρχει ένα πεδίο για κάθε μία από αυτές τις πληροφορίες.

  • Ένα textbox για το “Χαρακτήρα αναγνωριστικού” το οποίο θα έχει στα “properties”, στο “Name” το ίδιο λεκτικό με τις Ιδιότητες Φόρμας (π.χ. UIDField),

A screenshot of a computerDescription automatically generated

  • ένα textbox για το “Χαρακτήρα ταυτοποίησης” το οποίο θα έχει στα “properties”, στο “Name” το ίδιο λεκτικό με τις Ιδιότητες Φόρμας (π.χ. AuthField)

A screenshot of a computerDescription automatically generated

  • ένα πεδίο qrcode για το “Χαρακτήρα κωδικού QR” το οποίο θα έχει στα “properties”, στο “Name” το ίδιο λεκτικό με τις “Ιδιότητες Φόρμας” (π.χ. QRField), μέγεθος (Size) τέτοιο ώστε να μπορεί να διαβάζεται (π.χ. 20mmx20mm), στο CodeType” την τιμή “QRCode” και στο “QRCodeSettings”,Version” την τιμή “10”.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

Κατά την εκτύπωση, εκτελείται έλεγχος και αν διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν αυτά τα πεδία με τα συγκεκριμένα ονόματα τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα .

 

Συνεχίζοντας στις ιδιότητες φόρμας εκτύπωσης,

Στις Ιδιότητες αντιγράφου” της φόρμας εκτύπωσης, δηλώστε σε ΈΝΑ μόνο αντίγραφο χρήση ψηφιακής υπογραφής.

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε και άλλα αντίγραφα έχετε τη δυνατότητα αλλά χωρίς ψηφιακή υπογραφή, αλλιώς θα πάρετε σχετικό μήνυμα λάθους.

Συνεχίστε δηλώντας, κατά γνωστά, τα χαρακτηριστικά του αντιγράφου.

 

Δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων από τον πάροχο (email, sms, viber)

Στη σελίδα “Πάροχος ηλεκτρ. τιμολόγησης” μπορείτε να ζητήσετε για κάθε εκδιδόμενο παραστατικό την αποστολή μηνυμάτων (Email, SMS, Viber) από τον πάροχο στις οντότητες του παραστατικού π.χ. αποστολή email στην οντότητα της επικεφαλίδας, αποστολή sms στο κινητό της οντότητας αποστολής κ.λπ. .

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Τα πρότυπα Viber, Μήνυμα, Email σχεδιάζονται στο περιβάλλον του παρόχου και έχουν συγκριμένη δομή. Το Galaxy μπορεί να τα καλέσει .

3.5 Παραμετροποίηση πελάτη για ειδοποίηση παρόχου

Για να αποσταλούν τα μηνύματα από τον πάροχο στον πελάτη θα πρέπει να παραμετροποιηθεί και ο πελάτης.

Στο πεδίο “Ειδοποίηση Παρόχου της σελίδας “Αποστολές” των Υποκαταστημάτων του Πελάτη επιλέξτε τρόπο ενημέρωσης : Email, Μήνυμα, Viber

Η παραμετροποίηση του παραστατικού σε συνδυασμό με αυτήν του πελάτη θα καθορίσει τον τρόπο ενημέρωσης. Αν το παραστατικό προβλέπει ειδοποίηση παρόχου και με τους τρεις τρόπους (email, μήνυμα, viber), ενώ ο πελάτης μόνο με Email θα υπερισχύσει ο τρόπος ειδοποίησης που δηλώθηκε στον πελάτη.

3.6 Φάκελος αντιγράφων παρόχου

Υποχρεωτική από το νόμο θεωρείται η αποθήκευση των αρχείων μορφής pdf σε ένα ξεχωριστό κατάλογο στη μονάδα του σκληρού δίσκου σας, για λόγους φορολογικού ελέγχου .

Στην οθόνη Ανάθεση Εκτυπωτών και Φορολογικών μηχανισμών” (ενεργοποιώντας την επιλογή “Ρυθμίσεις SFP/εκτυπωτή” στις “Ενέργειες” της Εταιρίας) καθορίστε στο πεδίο “Φάκελος αντιγράφων παρόχου” ποιος φάκελος θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση των αντιγράφων pdf αρχείων.

Καθορίστε ένα κεντρικό φάκελο αποθήκευσης ή ένα ξεχωριστό ανά θέση εργασίας . Στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να προσδιοριστεί ο προορισμός – το πλήρες path στον οποίο κάθε θέση εργασίας θα κατευθύνει τα αρχεία pdf.

4. Έκδοση και διαβίβαση παραστατικού με τον πάροχο epsilon digital

Η διαδικασία διαβίβασης του ηλεκτρονικού τιμολογίου απαιτεί μια σειρά βημάτων, τα οποία παραθέτουμε:

Βήματα

Προχωρήστε σε καταχώριση παραστατικού για το οποίο ισχύουν :

  • ο τύπος παραστατικού αφορά σε ηλεκτρονική διαβίβαση
  • το παραστατικό είναι σε κατάσταση “ενημερωμένο”
  • το παραστατικό έχει αποθηκευτεί
  • το παραστατικό εκδίδεται σε ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας ενεργοποίησης του παρόχου

Εκκινήστε τη διαδικασία εκτύπωσης (η φόρμα εκτύπωσης του παραστατικού έχει πάροχο)

 

Κάθε εκδιδόμενο παραστατικό

Σημαίνεται με :

  • Συμβολοσειρά Αυθεντικοποίησης
  • Αναγνωριστικό
  • Μ.ΑΡ.Κ
  • QR Code
  • Στοιχεία Παρόχου
  • Διαβιβάζεται στην ΑΑΔΕ με τους κωδικούς του Παρόχου
  • Φυλάσσεται στον Πάροχο για λογαριασμό της υπόχρεης οντότητας με ασφαλή τρόπο

 

 

Καταχώριση Παραστατικού Πώλησης

  • Επιλέξτε τον τύπο του παραστατικού (έστω τον 3004_00) ο οποίος αφορά σε Ηλεκτρονική διαβίβαση, έχει δηλωθεί δηλαδή :
    • Τύπος Ηλ. Βιβλίων ΑΑΔΕ
    • UBL κωδικός παρόχου ηλ. τιμολογίου (380 Commercial invoice)
    • Αποστολή χαρακτηρισμών : Ακολουθεί την πρόταση της εταιρίας η οποία προβλέπει αποστολή και των χαρακτηρισμών κατά την αποστολή της σύνοψης
  • Με την επιλογή του τύπου η σελίδα “Ηλεκτρονική διαβίβαση” του παραστατικού ενημερώνεται με:
    • τον ενδεδειγμένο τύπο Ηλ. Βιβλίων ΑΑΔΕ (το παραστατικό σας αντιστοιχεί στο 1.1 Τιμολόγιο Πώλησης)
    • τον Πάροχο Ψηφιακής σήμανσης στο τμήμα “Κανάλια υποβολής”

  • Επιλέγοντας πελάτη στον οποίο έχει οριστεί αποστολή μηνύματος (Γενικά στοιχεία υποκαταστήματος πελάτη) ο πελάτης θα λάβει σχετικό μήνυμα από τον πάροχο .

  • Καταχωρίστε τα είδη του παραστατικού (έχουν παραμετροποιηθεί οι μονάδες μέτρησης με Ubl πάροχο ψηφιακής σήμανσης)
  • Πατήστε “Αποθήκευση”

  • Επιλέξτε εκτύπωση παραστατικού (για να ενεργοποιηθεί η σύνοψη)

  • Ανοίγει η οθόνη “Παράμετροι εκτύπωσης παραστατικού” από την οποία ενημερώνεστε ότι για αυτό το παραστατικό έχει εκχωρηθεί μία φόρμα εκτύπωσης στην οποία έχει ενεργοποιηθεί ο πάροχος ηλεκτρονικού τιμολογίου Epsilon Digital .

Πώς έχει παραμετροποιηθεί η φόρμα εκτύπωσης του παραστατικού πώλησης;

  • έχει τσεκ στην παράμετρο “Έχει Πάροχο Ηλ. Τιμολογίου”
  • έχουν συμπληρωθεί o “χαρακτήρας κωδικού QR”, o χαρακτήρας αναγνωριστικού και ταυτοποίησης
  • έχει δηλωθεί ένα αντίγραφο με χρήση νέας υπογραφής
  • έχει προαιρετικά δηλωθεί να αποστέλλει ο πάροχος κατά την έκδοση παραστατικού mail, μήνυμα, viber στις επιλεγμένες οντότητες του παραστατικού –οντότητα επικεφαλίδας, οντότητα αποστολής κ.λπ. (βάσει προτύπων που έχουν σχεδιαστεί στην πλατφόρμα του παρόχου)
  • Πατήστε “Αποδοχή” για την εκτύπωσή του

Μόλις ενεργοποιηθεί εκτύπωση:

  • Ανοίγει το κανάλι επικοινωνίας με τον πάροχο
  • Διαβιβάζεται το παραστατικό από το Galaxy στον πάροχο

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Μετά την εκτύπωση του παραστατικού και την αποστολή του στον πάροχο το παραστατικό δεν είναι δεκτικό επέμβασης - δεν διαγράφεται ή ακυρώνεται.

  • Ο πάροχος διαβιβάζει το παραστατικό αυτόματα με την έκδοσή του στην πλατφόρμα mydata της ΑΑΔΕ και παίρνει σήμανση για αυτό
  • O πάροχος επιστρέφει τα στοιχεία της σήμανσης (UID & MARK) στο Galaxy
  • Παράγεται το pdf του παραστατικού στο οποίο συμμετέχουν όλα τα στοιχεία της σήμανσης στο Galaxy
  • Το pdf αποστέλλεται στον πάροχο μαζί με τα στοιχεία Mark & UID και τον κωδικό ταυτοποίησης του παρόχου

 

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Αν η αποστολή του Pdf δεν ολοκληρωθεί επιτυχώς σε αυτή την περίπτωση και με δεδομένο ότι απαιτείται η αποστολή του, μπορείτε να το στείλετε στον πάροχο σε μεταγενέστερο, από την έκδοση του, χρόνο ενεργοποιώντας την εντολή “Μεταφόρτωση pdf”, ενσωματωμένη στις “Συνόψεις παρόχου” (Βασική δομή |my Data) .

Η αποστολή ή “μη” του PDF αρχείου αποτυπώνεται στις “πληροφορίες ηλ.τιμολογίου” του παραστατικού με σχετική ένδειξη .

 

Διαχείριση Σύνοψης

Οι διαθέσιμες πληροφορίες στη “Διαχείριση Σύνοψης” (Ενέργειες |myData/Πάροχος) αφορούν σε δεδομένα σύνοψης και χαρακτηρισμού του παραστατικού :

Στη σελίδα Βασική πληροφορία μπορείτε να πάρετε πληροφορίες που αφορούν στην υποβολή (σύνοψης και χαρακτηρισμών) : Τύπος παραστατικού (π.χ. τιμ. πώλησης), σειρά/αριθμός, ημερομηνία καταχώρισης του παραστατικού, M.AR.K - Μοναδικός Αριθμός Καταχώρισης παραστατικού, Unique ID - Αναγνωριστικό παραστατικού, κατάσταση υποβολής (π.χ. υποβλήθηκε επιτυχώς), ημερομηνία και ώρα διαβίβασης του παραστατικού, κατάσταση των χαρακτηρισμών (εφόσον έχουν υποβληθεί)

Στη σελίδα Εκδότης /λήπτης μπορείτε να αντλήσετε πληροφοριακά στοιχεία για τον εκδότη και λήπτη του παραστατικού (ΑΦΜ και χώρα προέλευσης) .

Στη σελίδα Λοιπές πληροφορίες ενημερώνεστε για το ποιοι χαρακτηρισμοί θα αποσταλούν (π.χ. εσόδων) .

Στη σελίδα Γραμμές του παραστατικού αντλείτε πληροφορίες που αφορούν στη Σύνοψη, αξίες ανά συντελεστή ΦΠΑ .

Στη σελίδα Γραμμές φόρων εμφανίζονται τα στοιχεία των παρακρατούμενων φόρων (φόροι, κρατήσεις, επιβαρύνσεις) που επιβαρύνουν την κίνηση και ΔΕΝ έχουν ΦΠΑ. Η διαβίβασή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myData είναι υποχρεωτική.

Αν οι φόροι (λοιπός φόρος, τέλος) υπόκεινται σε ΦΠΑ εμφανίζονται διακριτά στη γραμμή της σύνοψης (και όχι στη σελίδα των φόρων).

Στη σελίδα “Πληρωμές” εμφανίζεται ο τρόπος πληρωμής, που θα αποσταλεί στην πλατφόρμα myData, και το πληρωτέο με την προϋπόθεση ότι έχει παραμετροποιηθεί :

  • ο “Κωδικός Ηλ. βιβλίων” στους “Όρους Πληρωμής” (Οργάνωση οικονομικής διαχείρισης | Πληρωμές) ή
  • ο “Όρος πληρωμής” στα Στοιχεία εταιρίας

Στη σελίδα Συσχετιζόμενα μπορείτε να δείτε τα συσχετιζόμενα παραστατικά (π.χ. στην περίπτωση πιστωτικού το συσχετιζόμενο παραστατικό, το τιμολόγιο)

Αν ο τύπος παραστατικού ηλ. βιβλίων (5.1) προβλέπει συσχέτιση του παραστατικού (πιστωτικού) με άλλο (προηγούμενο τιμολόγιο)

και εφόσον το παραστατικό (πιστωτικό) έχει συνδεθεί κατάλληλα (από Ενέργειες |Λοιπά |Διαχείριση συνδέσεων παραστατικών) με το παραστατικό προέλευσης (Δ.Α. - τιμολόγιο πώλησης), το οποίο έχει ήδη ενημερώσει την ΑΑΔΕ,

τότε τα στοιχεία του τιμολογίου με το οποίο συνδέθηκε το πιστωτικό εμφανίζονται (με την υποβολή της σύνοψης) στη σελίδα “Συσχετιζόμενα”

Χαρακτηρισμοί Συναλλαγής

Επιπλέον, για κάθε γραμμή της σύνοψης ενημερώνονται οι Χαρακτηρισμοί π.χ. η πώληση εμπορευμάτων θα χαρακτηρίζεται ως έσοδο και θα κατατάσσεται στις Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών - Ε3_561_001

 

Τι μπορείτε να κάνετε αν η παραμετροποίηση του παραστατικού προβλέπει αποστολή χαρακτηρισμών κατά το χρόνο της αποστολής των δεδομένων της σύνοψης και τα στοιχεία των χαρακτηρισμών της συναλλαγής εμφανίζονται ελλιπή


 

1η περίπτωση - διαβίβαση των δεδομένων της σύνοψης στον πάροχο και διαβίβαση των χαρακτηρισμών συναλλαγής στην ΑΑΔΕ σε επόμενο χρόνο


Πώς

  • Μεταβείτε στη σελίδα Ηλεκτρονική διαβίβαση του παραστατικού
  • Τσεκάρετε το πεδίο “Αποστολή χωρίς χαρακτηρισμούς”

Πατήστε “Εκτύπωση” τα δεδομένα της σύνοψης υποβάλλονται στον πάροχο χωρίς τους χαρακτηρισμούς. Οι χαρακτηρισμοί θα διαβιβαστούν στην ΑΑΔΕ σε επόμενο χρόνο .

Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε αν ανατρέξετε στο παράθυρο "Διαχείριση σύνοψης", η σύνοψη έχει πάρει Mark, αναγνωριστικό, η λίστα των χαρακτηρισμών ΔΕΝ εμφανίζει χαρακτηρισμούς. Το πεδίο “Μark χαρακτηρισμών” είναι κενό, η “Κατάσταση χαρακτηρισμών” έχει ενημερωθεί με το λεκτικό “Δεν έχει οριστεί” και η “Κατάσταση υποβολής χαρ/σμών” με “Δεν υποβλήθηκε” .

2η περίπτωση συμπληρώστε τα ελλειπή στοιχεία των χαρακτηρισμών


Πώς

  • Μεταβείτε στην οθόνη “Χαρακτηρισμοί παραστατικών Σύνοψης” και διορθώστε τους χαρακτηρισμούς που περιέχουν τις ελλιπείς τιμές

Πατήστε “Εφαρμογή”

  • Μετά την αποθήκευση των αλλαγών, πατήστε εκ νέου “Εκτύπωση”
  • Τα δεδομένα της σύνοψης και οι χαρακτηρισμοί διαβιβάζονται στον πάροχο και ενημερώνονται τα πεδία του χαρακτηρισμού (Κατάσταση χαρακτηρισμών |Ολοκληρωμένοι & Κατάσταση υποβολής χαρ/σμών |Υποβλήθηκε επιτυχώς)

Δείτε περισσότερα στην ενότητα που αφορά στην παραμετροποίηση myData

 

Ποιες διαδικασίες ενεργοποιούνται από το παράθυρο της “Διαχείρισης σύνοψης”


Μέσα από το παράθυρο της διαχείρισης σύνοψης μπορείτε :

  • να συμπληρώσετε χειροκίνητα τους χαρακτηρισμούς συναλλαγής (αν δεν προκύπτουν με βάση τη λογιστική κατηγορία του είδους, τον τύπο παραστατικού και το καθεστώς ΦΠΑ της συναλλαγής (π.χ. εντός/εκτός Ε.Ε.). Δείτε αναλυτικά στο Μηχανισμό πρότασης χαρακτηρισμών της ενότητας Mydata
  • να τροποποιήσετε τους προτεινόμενους χαρακτηρισμούς
  • να τους αναλύσετε με διαφορετικό τρόπο - αλλάζοντας την παραμετροποίηση και τους κανόνες ανάθεσης (προσθήκη γραμμής με διαφορετική κατηγορία και κωδικό χαρακτηρισμού – αλλαγή στη χαρακτηρισμένη αξία)

Σημείωση : Αυτό είναι και το μοναδικό σημείο του παραθύρου στο οποίο μπορείτε να επέμβετε . Όλα τα άλλα πεδία της σύνοψης είναι “κλειδωμένα” από το “Galaxy”.

  • να αποστείλετε τους χαρακτηρισμούς στην ΑΑΔΕ
  • να δείτε την ανάλυση χαρακτηρισμών παραστατικού (πώς προτείνονται οι χαρακτηρισμοί ανά γραμμή παραστατικού)
  • να επέμβετε πάνω σε αυτούς διορθώνοντας τυχόν ασυμφωνίες και εκτελώντας υπολογισμό της σύνοψης μετά τις αλλαγές
  • να ζητήσετε την αυτόματη ενημέρωση μόνο των κενών γραμμών π.χ. σε περίπτωση που το είδος δεν έχει χαρακτηρισμό, αντί να τον συμπληρώσετε χειροκίνητα, να πάτε στο είδος να του αποδώσετε λογιστική κατηγορία (έστω εμπορεύματα) και στη συνέχεια από “Ενέργειες” να εκτελέσετε “Ενημέρωση μόνο κενών γραμμών” ώστε το Galaxy να καλύψει μόνο τις κενές γραμμές (και όχι όλες)

  • να προβάλετε το παραστατικό στην οθόνη σας από το οποίο έχει προέλθει η σύνοψη (να οδηγηθείτε κατευθείαν στο εσωτερικό του πατώντας το σύμβολο του φακού)
  • να αντλήσετε πληροφορίες Ηλ. τιμολογίου

πληροφορ Πληροφορίες

  • Εκτός από το εσωτερικό των παραστατικών (Ενέργειες|myData/Πάροχος), όλες οι ενέργειες της mydata λειτουργικότητας καλούνται και από τις Λίστες των εμπορικών παραστατικών .

 

Πληροφορίες Ηλ. τιμολογίου

Οι περιεχόμενες στην οθόνη πληροφορίες είναι : η Ημερομηνία αποστολής στον πάροχο, ο Μοναδικός Αριθμός Καταχώρισης (Μ.ΑΡ.Κ.), το Αναγνωριστικό του παραστατικού, ο Κωδικός πιστοποίησης, η Κατάσταση υποβολής (ολοκληρώθηκε)

Πατώντας τον υπερσύνδεσμο,

μεταβαίνετε στο περιβάλλον του παρόχου όπου εμφανίζεται το pdf του τιμολογίου

Με το σκανάρισμα του QRcode (το οποίο φέρει το ψηφιακό τιμολόγιο με το url παρόχου), μπορείτε να μεταβείτε απευθείας στη διεύθυνση προβολής του παραστατικού που ορίζεται από τον πάροχο με σκοπό να δείτε τα ηλεκτρονικά παραστατικά.

Το ποια παραστατικά θα εμφανιστούν στη λίστα (όλα, διαβιβασμένα, αποτυχημένα) καθορίζεται από τη συμπλήρωση ή “όχι” του ενσωματωμένου φίλτρου, στο πάνω μέρος του
παραθύρου.

Τα παραστατικά της λίστας τίθενται διαθέσιμα προς επισκόπηση .

Συνεπώς,

Για να προβάλετε ένα παραστατικό επιλέξτε το από τη λίστα και ενεργοποιήστε τον υπερ-σύνδεσμο του πεδίου

Θα εμφανιστεί το παραστατικό με όλα τα στοιχεία του :

  • Στοιχεία παραστατικού
    • την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού
    • τον αριθμό του παραστατικού
    • τη σειρά /τον τύπο του παραστατικού
  • Στοιχεία αντισυμβαλλόμενου – την επωνυμία στην οποία έχει εκδοθεί το παραστατικό
    • το ΑΦΜ του πελάτη
    • το Υποκατάστημα
    • τη Χώρα προέλευσης
  • Σύνοψη και Χαρακτηρισμοί εσόδων

 

Ενημέρωση της κατάστασης αποστολής κάθε παραστατικού που έχει αποσταλεί για σήμανση


Για να σας ενημερώσει για την ανεπιτυχή αποστολή των παραστατικών εμφανίζει “Απέτυχε”

.

Αν πατήσετε στο σύνδεσμο Απέτυχε εμφανίζει μήνυμα στο οποίο καταγράφει ποιο ήταν το λάθος που οδήγησε στην απόρριψη του .

Όταν το παραστατικό λάβει την ένδειξη “Ολοκληρώθηκε” σημαίνει ότι διαβιβάστηκε επιτυχώς και έχει λάβει σήμανση

Λίστα προτύπων μηνυμάτων

Από το περιβάλλον του παρόχου μπορείτε να δείτε και τα πρότυπα μηνυμάτων και να προχωρήσετε στη δημιουργία ενός νέου

σημείωση Αδυναμία επικοινωνίας με το Πάροχο

Αν το pdf του παραστατικού ΔΕΝ έχει σταλεί (για οποιαδήποτε αιτία), ενεργοποιείται στην οθόνη “Πληροφορίες Ηλ. Τιμολογίου” της σύνοψης το πλήκτρο ενεργειών “Μεταφόρτωση PDF. Μέσω της ενέργειας αυτής είναι εφικτή η αποστολή (μεταφόρτωση) του PDF σε δεύτερο χρόνο .

Offline διαβίβαση

Αν η επικοινωνία μεταξύ παρόχου και υπόχρεης οντότητας δεν επιτευχθεί (εξαιτίας π.χ. της ανενεργής σύνδεσης στο διαδίκτυο, διακοπής ρεύματος, myData εκτός λειτουργίας) τότε η εγγραφή αυτή χαρακτηρίζεται ως ΜΗ διαβιβασμένη στον πάροχο .

Το παραστατικό αποστέλλεται με διακριτή ένδειξη “Αποστολή off-line” και ο πάροχος το υποβάλλει ετεροχρονισμένα στην πλατφόρμα myData της ΑΑΔΕ .

Παραθέτουμε με περιληπτικό τρόπο τις πιθανές περιπτώσεις:

  1. Για την περίπτωση που ο πάροχος είναι ενήμερος ότι δεν μπορεί να διαβιβάσει το παραστατικό στην myData πλατφόρμα (π.χ. myData εκτός λειτουργίας) τότε επιλέγοντας εκτύπωση παραστατικού εμφανίζεται προειδοποιητικό μήνυμα για offline εκτύπωση .

Η εγγραφή δεν σημαίνεται από τον πάροχο και φέρει την ένδειξη “Αδυναμία σήμανσης”.

  1. Για οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εμφανίζεται οθόνη με την οποία η εφαρμογή ζητάει από το χρήστη κωδικό εγκυροποίησης ο οποίος δίνεται από σχετικό application (mobile) του παρόχου .

C:\Users\n.nikolaou\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Screenshot_2021-06-07-15-01-59-259_com.epsilonnet.epsilondigital.jpg

Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν καταχωριστεί κωδικός εγκυροποίησης και ο χρήστης κλείσει το παράθυρο η εφαρμογή θα ενημερώσει με σχετικό μήνυμα και θα προχωρήσει ή “όχι” σε offline εκτύπωση του παραστατικού .

Τα Offline εκτυπωμένα παραστατικά αποστέλλονται από το χρήστη σε δεύτερο χρόνο με ειδική σήμανση για “καθυστερημένη αποστολή”, παίρνουν σημάνσεις και ταυτοποιήσεις και η κατάσταση ενημερώνεται σε “Εκτυπωμένο Offline”.

 

5. Συνόψεις παρόχου

Το παράθυρο “Συνόψεις Παρόχου” αποτελεί συγκεντρωτική εικόνα των συνόψεων παρόχου. Ενεργοποιείται από το μενού Μy Data της Βασικής δομής

Από εδώ, μπορείτε :

  • Να δείτε τα απεσταλμένα στον πάροχο παραστατικά μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά όρια (μαζί με τις ημερομηνίες καταχώρισης και διαβίβασης του παραστατικού εμφανίζονται και άλλα στοιχεία του (σειρά και αριθμός, καθαρή αξία, ΦΠΑ, επιπλέον φόροι κ.λπ.) καθώς και στοιχεία εκδότη και λήπτη που αφορούν)
  • Να αποκτήσετε εικόνα των καταστάσεων υποβολής παρόχου (σύνοψης & χαρακτηρισμών)
  • Να διαπιστώσετε με την πρώτη ματιά :
    • Αν το pdf έχει μεταφορτωθεί ή όχι
    • Αν το παραστατικό έχει εκτυπωθεί off line και δεν έχει σταλεί στον πάροχο
    • Αν έχουν αποσταλεί ή όχι οι χαρακτηρισμοί

Να εκτελέσετε οποιαδήποτε εργασία σχετικά με τις συνόψεις του παρόχου, σύμφωνα με όσα συνοπτικά αναφέρονται παρακάτω :

  • να αποστείλετε τους χαρακτηρισμούς (επιλέγοντας εγγραφές από τη λίστα)
  • να κάνετε λήψη σύνοψης παρόχου (στη λίστα εμφανίζεται ένδειξη – το παραστατικό έχει εκτυπωθεί, έχει λάβει αναγνωριστικό, Mark και κωδικό ταυτοποίησης αλλά για κάποιο λόγο δεν έχει ενημερωθεί η σύνοψη και η κατάστασή της είναι υποβολή σε Σύστημα)
  • να εκτελέσετε τη διαδικασία μεταφόρτωσης pdf σε Epsilon Digital (σε επόμενο χρόνο)
  • να αποστείλετε το παραστατικό με διαφορετικό τρόπο έκδοσης “Αποστολή off-line”, σε περίπτωση που η επικοινωνία μεταξύ παρόχου και εκδότη απέτυχε για οποιαδήποτε αιτία
  • να υλοποιήσετε αντίστοιχες λειτουργίες με αυτές που περιγράφηκαν στη διαχείριση σύνοψης των παραστατικών (πατώντας το φακό) :
  • Εκ των υστέρων διαβίβαση χαρακτηρισμών
  • Μεταβολή χαρακτηρισμών και εκ νέου αποστολή
  • Εμφάνιση του παραστατικού από το οποίο έχει προέλθει η σύνοψη