Διασύνδεση με MailChimp - Galaxy CRM

Τι είναι

Η νέα λειτουργικότητα αφορά στην εκτέλεση ΕMail Campaigns από διασυνδεδεμένους 3rd party EMail παρόχους. Σε πρώτη φάση υποστηρίζεται ως βασικός πάροχος (external provider) o MailChimp (web πλατφόρμα μαζικής αποστολής emails για προωθητικές ενέργειες καμπάνιες, newsletters).

Τι προσφέρει

  • Αποστολή emails (τα οποία δεν λαμβάνουν το χαρακτηρισμό spam)
  • Άντληση στατιστικών στοιχείων (καμπάνιας /newsletters), ιδιαίτερα χρήσιμα για την συμπεριφορά των πελατών της επιχείρησης (ποιοι διάβασαν το emails, πόσες φορές, πότε, πόσα κλικ στους συνδέσμους URL)
  • Σχεδιασμός του κυρίου σώματος του email στο MailChimp

Προϋποθέσεις χρήσης

Αν πραγματοποιείτε είσοδο στο περιβάλλον του MailChimp, για πρώτη φορά, θα πρέπει υποχρεωτικά να προβείτε:

  • στη δημιουργία λογαριασμού χρήστη (user account) στον MailChimp
  • στη δοκιμαστική αποστολή μιας καμπάνιας για την προσαρμογή σας, εξ αρχής, στις ιδιαιτερότητές του MailChimp (κατανοείτε σφαιρικά τα αποτελέσματα που επιφέρει η χρήση του)

Περιορισμοί στη διαχείριση του MailChimp

  • Η έννοια της επαφής δεν υφίσταται στο MailChimp. Το κλειδί συγχρονισμού για το MailChimp είναι το email της επαφής (δύο επαφές δεν μπορεί να έχουν το ίδιο email).
  • Ένα email μπορεί να αντιστοιχεί σε περισσότερες από μια Συλλογές επαφών. Αυτό σημαίνει ότι αν ένα μέλος είναι “Unsubscribed” σε μια λίστα μπορεί να είναι “Ενεργό” σε μια άλλη .

Πως λειτουργεί

  • Παραμετροποίηση του Galaxy CRM
  • Εκτέλεση Ενεργειών στο Galaxy CRM (συγχρονισμός των συλλογών επαφών, συγχρονισμός των καμπανιών)

 

Βήμα 1 Παραμετροποίηση στις Γενικές ρυθμίσεις CRM

Μια νέα σελίδα Εξωτερικοί πάροχοι (External providers) με υποσελίδα : Mailchimp ενσωματώθηκε στις “Γενικές ρυθμίσεις” του “CRM”

Στη σελίδα αυτή συμπληρώστε:

  • στο πεδίο “Κλειδί Mailchimp API”, το κλειδί Mailchimp API

  • στο τμήμα “Πληροφορίες αποστολέα”, την πλήρη διεύθυνση του αποστολέα, την οδό και δήμο, τον ταχυδρομικό κώδικα και την πόλη, το τηλέφωνο επικοινωνίας
  • στο τμήμα “Πρότυπες τιμές λίστας”, την πρότυπη παραμετροποίηση του mailchimp

Οι τιμές στα πεδίων των τμημάτων τίθεται αυτόματα αν ενεργοποιήσετε το πλήκτρο εντολών Get mailchimp defaults.

Βήμα 2 Ορισμός λίστας συλλογών επαφών

  • Καλέστε από το μενού “Διαχείριση καμπάνιας” της οντότητας “Δραστηριότητες” τις “Συλλογές επαφών”
  • Ενεργοποιήστε “Νέο” για να δημιουργήσετε νέα λίστα επαφών έστω για παράδειγμα τη Glx MailChimp Newsletter με τις επιθυμητές επαφές και προχωρήστε στην πληκτρολόγηση των κατάλληλων τιμών στα υποχρεωτικά πεδία .

Αφού,

  • πληκτρολογήσετε τον “κωδικό” και την “περιγραφή” της συλλογής, επιλέξτε τον “κάτοχο” της συλλογής από τη λίστα των πόρων, τα σχετικά “σχόλια”, τσεκάρετε το πεδίο “Κοινόχρηστη” αν θέλετε να είναι διαθέσιμη σε όλους, το πεδίο “Στατική”, αν η συλλογή σας είναι στατική ή προχωρήσετε σε περίπτωση δυναμικής συλλογής στην πληκτρολόγηση ερωτήματος στο “Κείμενο ερωτήματος”.

Στη συνέχεια επιλέξτε :

  • στο πεδίο “Εξωτερικός πάροχος”, “Mailchimp”

και

  • στο πεδίο “Τύπος καμπάνιας” την επιλογή “Αδιαβάθμητο” (που θα εκτελεστεί για τη λίστα συλλογών επαφών διενεργείται έλεγχος GDPR)

Σημείωση : Αν ο τύπος της καμπάνιας προβλέπει π.χ. αδιαβάθμητο (συστημική επιλογή), οι περιορισμοί GDPR δεν θα εφαρμοστούν.

Επιλέγοντας Mailchimp στο πεδίο “Εξωτερικός πάροχος” εμφανίζεται η σελίδα “Παράμετροι εξωτερικού παρόχου στην οθόνη των Συλλογών επαφών.

Στη σελίδα αυτή,

  • συμπληρώστε τις παραμέτρους κάθε λίστας (πληροφορίες αποστολέα ή πρότυπες τιμές λίστας)

ή

  • πατήσετε το πλήκτρο εντολών ”Χρήση προεπιλογών mailchimp ώστε οι πρότυπες ρυθμίσεις του mailchimp να συμπληρωθούν αυτόματα
  • ενεργοποιήστε (προαιρετικά) τη “Σύμπτυξη πεδίων”. Πρακτικά με τη σύμπτυξη πεδίων τα πρόσθετα πεδία των επαφών θα συγχρονιστούν στη λίστα

 

Για τη σύμπτυξη:

  1. Επιλέξτε Σύμπτυξη πεδίων
  2. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, τσεκάρετε όλα τα δυνάμενα να συγχρονιστούν πεδία
  3. Επιβεβαιώστε τη σύμπτυξη με “Αποδοχή”

Σημείωση : Υπάρχει περιορισμός ως προς το πλήθος των πεδίων που θα συγχρονιστούν . Το όριο του μέγιστου πλήθους πεδίων είναι “30” .


Βήμα 3 Συγχρονισμός εξωτερικού παρόχου email

Από τις Ενέργειες των Συλλογών επαφών, επιλέξτε “Συγχρονισμός εξωτερικού παρόχου email.

Αν ζητήσετε το συγχρονισμό εξωτερικού παρόχου αυτό που στην πραγματικότητα θα κάνει το Σύστημα είναι να δημιουργήσει τη λίστα στον MailChimp λογαριασμός σας με σκοπό να κατευθυνθούν εκεί οι επαφές .

To “Galaxy” θα εκτελέσει τη διαδικασία συγχρονισμού, ασύγχρονα. Όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί, χάρη στη λειτουργικότητα “Ειδοποιήσεις” θα δημιουργηθεί μια ειδοποίηση σε σχετική επιλογή του μενού, μέσω της οποίας είστε σε θέση να αντλήσετε πληροφορίες σχετικές με το συγχρονισμό λίστας αποδεκτών MailChimp.

Αν κατά τη διάρκεια του συγχρονισμού κάποιο σφάλμα εντοπιστεί, δημιουργείται, προς ενημέρωσή σας, λίστα με όλα τα σφάλματα που οδήγησαν στην απόρριψη του συγχρονισμού. Στην περίπτωση αυτή η διαδικασία σταματά μέχρι τη διόρθωση των λανθασμένων στοιχείων.

Προσοχή : Τα δεδομένα κατά το συγχρονισμό ελέγχονται για τυχόν διπλοεγγραφές .

 

Μετά το συγχρονισμό

Η συλλογή με τις επαφές θα ενσωματωθεί στη σελίδα “Lists” του “Mailchimp”

Επέκταση στις καμπάνιες

Βήμα 4 Διαμόρφωση του κειμένου του email

Στις Σελίδα “Κύριες πληροφορίες” των Καμπανιών επιλέξτε στο νέο πεδίο “Εξωτερικός πάροχος”, Mailchimp.

Αμέσως μετά την επιλογή του το Σύστημα εμφανίζει στο εσωτερικό των Καμπανιών τη σελίδα “Παράμετροι εξωτερικού παρόχου με περιεχόμενο σε αυτήν πρόσθετες επιλογές της καμπάνιας, που το mailchimp απαιτεί .

Η ένδειξη στο πεδίο “Συγχρονισμός κειμένου email” σημαίνει ότι θα γίνει συγχρονισμός και του email προτύπου (του κυρίου σώματος του email).

Σημείωση : Συνεπώς ο ορισμός της καμπάνιας μπορεί να γίνει στο Galaxy ενώ ο σχεδιασμός του κυρίου σώματος του email είτε στο mailchimp είτε στο Galaxy.

Σελίδα “Κείμενο καμπάνιας”

Στην παρούσα σελίδα εισάγετε, κατά τα συνήθη, το κείμενο του email όπως και στις λοιπές καμπάνιες .

Η διαφορά από τα προηγούμενα είναι ότι το MailChimp για να δεχθεί φωτογραφία θα πρέπει να εντοπίσει κάποιο url . Για το λόγο αυτό, ενσωματώθηκε στο τμήμα των buttons ένα νέο “Φωτογραφία για URL” τo οποίo μπορείτε να επιλέξετε,

για να εισάγετε το image URL (στην οθόνη που ανοίγει)

Σημείωση : Ο συγχρονισμός των εικόνων προτείνεται να γίνεται στην περιοχή “Content Management” των καμπανιών, στην πλατφόρμα του MailChimp, προκειμένου να συγκεντρώνονται όλες στο σημείο αυτό .

Βήμα 5 Ενέργειες Καμπάνιας

  • Συγχρονισμός παραμέτρων καμπάνιας : Δημιουργία της καμπάνιας στο MailChimp.
  • Λήψη αποτελεσμάτων καμπάνιας : Με την ενέργεια αυτή, ενημερώνονται αυτόματα τα στοιχεία του τμήματος “Αποτελέσματα καμπάνιας” στη σελίδα “Παράμετροι εξωτερικού παρόχου.

  • Εκτέλεση καμπάνιας : Αποστολή της καμπάνιας από το Galaxy στον MailChimp .

 

Νέα OLAPS στις Δραστηριότητες

Προβολή αποτελεσμάτων καμπάνιας Mailchimp

  • Αναλυτική εκτύπωση των αποτελεσμάτων (ανά καμπάνια) με τα πλήρη στοιχεία σε “πλέγμα” και σε “pivot” (ποια επαφή έκανε ανάγνωση του email, πόσες φορές, πότε, πόσα κλικ στους συνδέσμους URL κ.λπ.) .