Μοντέλο ABC Ανάλυσης - Galaxy ERP/Commercial

Τι είναι

Ο κανόνας του 80/20, που βασίζεται στη θεωρία του Vilferdo Pareto (ο οποίος ανακάλυψε, σε μια μελέτη του για την κατανομή του πλούτου της Ιταλίας, πως το 80% της ιδιοκτησίας της Ιταλίας κατείχε μόλις το 20% του συνολικού πληθυσμού της χώρας) βρίσκει εφαρμογή σε διάφορους τομείς, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί οτιδήποτε χρειάζεται και να χωριστεί σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την σημαντικότητά του.

Για παράδειγμα, ABC ανάλυση ή ABC ταξινόμηση πελατών είναι μια μέθοδος ταξινόμησης των πελατών σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τη συμμετοχή του κάθε πελάτη σε ένα συνολικό μέγεθος, όπως για παράδειγμα είναι οι πωλήσεις σε ένα πελάτη σε σχέση με το σύνολο των πωλήσεων (με στόχο να εντοπιστεί το 20% των πελατών από το οποίο προέρχεται το 80% του τζίρου της επιχείρησης).

Μια τέτοια ανάλυση συντελεί στην εύρεση της σημαντικότητας και της κρισιμότητας του κάθε πελάτη για τη συστηματική του διαχείριση ως προς τις παραγγελίες του, τις εκπτώσεις, τα campaigns κ.α. . Οι πελάτες με τους μεγαλύτερους τζίρους (κλάση Α) ελέγχονται σε καθημερινή βάση ή συμμετέχουν σε προωθητικές ενέργειες, οι πελάτες με μικρότερο τζίρο (κλάση Β) ελέγχονται περιοδικά (μία φορά την εβδομάδα ή μια φορά το μήνα) και, τέλος, οι πελάτες πολύ χαμηλού τζίρου (κλάση C) ελέγχονται ανά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα ή έχουν μικρότερες εκπτώσεις.

Αντίστοιχα, και τα είδη μπορούν να κατηγοριοποιηθούν με βάση την αξία πωλήσεων, με βάση την κυκλοφοριακή τους ταχύτητα, με βάση το κόστος αναλώσεων κ.λπ. .

Κατά συνέπεια τα είδη που βρίσκονται στην υψηλότερη κατηγορία είναι τα πιο σημαντικά. Σε αυτά πρέπει να δοθεί ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στη διαχείρισή τους και στην αποθεματοποίησή τους. Τα συγκεκριμένα είδη πρέπει να ελέγχονται αρκετές φορές τη μέρα από τους υπεύθυνους αγορών.

Τα είδη που βρίσκονται στην τελευταία κατηγορία, είναι αυτά με τη μικρότερη κίνηση και χαμηλό κόστος κτήσης. Τα συγκεκριμένα είδη πρέπει να ελέγχονται σε μεγάλα χρονικά διαστήματα π.χ. μια εβδομάδα ή έναν μήνα και αν είναι εφικτό να αυτοματοποιηθούν οι παραγγελίες του, ώστε να μην χρειάζεται να σπαταλά χρόνο το τμήμα προμηθειών.

 

Στην ενότητα που ακολουθεί θα βρείτε μια αρκετά εκτεταμένη ανάλυση για το πώς θα δημιουργήσετε Μοντέλα ABC Ανάλυσης. Βάσει αυτών η επιχείρηση θα αντλεί, ανά πάσα στιγμή, σωστή πληροφόρηση, κατευθύνοντας τις προσπάθειες και πόρους της εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Ο πίνακας παρουσιάζει επιγραμματικά τη ροή εργασιών που πρέπει να ακολουθηθεί :

 Ροή εργασιών

  1. Καλέστε το μενού “Μοντέλο ABC ανάλυσης” και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί:
  • Συμπληρώστε τα βασικά στοιχεία του μοντέλου (κωδικός, περιγραφή, εταιρία)
  • Επιλέξτε “Οντότητα” (π.χ. πελάτες) και “Μέγεθος” οντότητας (π.χ. τζίρος) για τον υπολογισμό
  • Επιλέξτε αλγόριθμο κατάταξης (π.χ. απόλυτη τιμή μεγέθους) για το Μέγεθος
  • Μεταβείτε στα “Τμήματα” και καθορίστε τα όρια μεταξύ των Τμημάτων (κατηγορίες σημαντικότητας - Α πολύ σημαντικά, Β μέσης σημασίας, C λιγότερο σημαντικά)
  • Επιλέξτε “κατηγορία ανάθεσης” (ρίζα κατηγορίας) για ανάθεση αποτελεσμάτων Τμήματος και “κατηγορία τμήματος” (κλαδί κατηγορίας) σε κάθε Τμήμα (A,B,C)
  • Θέστε ημερομηνιακά κριτήρια υπολογισμού για την επιλεγμένη γραμμή μοντέλου
  • Εκτελέστε τον υπολογισμό γραμμής μοντέλου και δείτε την κατηγοριοποίηση A,B,C κάθε επιμέρους αντικειμένου (π.χ. πελάτη) της οντότητας που εξετάζετε (π.χ. πελάτες)
  • Αναθέστε τα αποτελέσματα του υπολογισμού στην επιλεγμένη κατηγορία

Που βρίσκεται

Η νέα λειτουργικότητα βρίσκεται ενσωματωμένη στο μενού “ABC Ανάλυσης” των “Δεικτών Εταιρίας”.

Καταχώριση Μοντέλου ABC Ανάλυσης

Παραμετροποίηση

Για τη δημιουργία ενός Μοντέλου ABC Ανάλυσης,

Καλέστε “Μοντέλο ABC Ανάλυσης” και συμπληρώστε στο νέο παράθυρο που θα ανοίξει:

  • τον Kωδικό και την Περιγραφή του νέου μοντέλου
  • την Εταιρία : Ένα μοντέλο ενεργοποιείται για συγκεκριμένη εταιρία - προτείνεται η επιλεγμένη στο “Προφίλ χρήστη” με δικαίωμα αλλαγής της από το χρήστη
  • το Υποκατάστημα ή τα Υποκαταστήματα : Το μοντέλο μπορεί να είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένο υποκατάστημα ή σε όλα τα υποκαταστήματα της εταιρίας ανάλογα με την επιλογή του χρήστη

Επιλέξτε

  • την Οντότητα :
    • Είδος
    • Πελάτης
    • Προμηθευτής

σε συνδυασμό με

  • το Μέγεθος : για κάθε μια οντότητα υπολογίζει ένα μέγεθος

Συγκεκριμένα :

για τα Είδη

  • Τζίρος
  • Μεικτό κέρδος
  • Περιθώριο μεικτού κέρδους
  • Κόστος πωληθέντων
  • Οριζόμενο από το χρήστη

για τους Πελάτες

  • Τζίρος
  • Μεικτό κέρδος
  • Περιθώριο μεικτού κέρδους
  • Κόστος πωληθέντων
  • Οριζόμενο από το χρήστη

για τους Προμηθευτές

  • Τζίρος
  • Οριζόμενο από το χρήστη
  • Οριζόμενο Database view : Τίθεται αυτόματα από το Σύστημα με την επιλογή οποιουδήποτε μεγέθους πλην του οριζόμενου από το χρήστη. Όταν δηλαδή στο “Μέγεθος” δηλωθεί “Οριζόμενο από το χρήστη”, το πεδίο “Οριζόμενο Database View” εμφανίζεται κενό για να το συμπληρώσετε :

Πως

  • Πατήστε το σύμβολο του φακού facos (δεξιά του πεδίου)

  • Εμφανίζεται οθόνη που σας κατευθύνει ως προς τη δομή του Database view ώστε να μην δυσκολευτείτε κατά την υλοποίησή του .

Δηλώστε για κάθε μέγεθος

  • τον αλγόριθμο κατάταξης : αφορά σε συγκεκριμένους αλγόριθμους διαχείρισης της συμμετοχής της κάθε οντότητας στα μεγέθη αξιολόγησης:

Απόλυτη τιμή μεγέθους

Μεταβείτε στη σελίδα “Τμήματα” και καθορίστε τα όρια μεταξύ των Τμημάτων “Α” και “Β” και μεταξύ του τμήματος “Β” και “C”

Σημείωση : Στη στρατηγική αυτή δεν εφαρμόζεται ταξινόμηση .

Παράδειγμα

Έστω ότι καθορίζετε ως όριο μεταξύ των Α και Β τμημάτων ένα απόλυτο μέγεθος 150.000, και ως όριο μεταξύ των Β και C τμημάτων ένα άλλο, 10.000

Α: 150.000

B: 10.000

C: Λοιπές τιμές (το τμήμα αυτό μπορεί να μείνει ασυμπλήρωτο)

Όλες οι τιμές της οντότητας π.χ. πελάτες με επιλεγμένο μέγεθος π.χ. με τζίρο πάνω από 150.000 ανατίθενται στο τμήμα “Α”, όλες οι τιμές της οντότητας (πελάτες) με επιλεγμένο μέγεθος (τζίρο) κάτω των 150.000, αλλά άνω των 10.000, ανατίθενται στο τμήμα “Β” και όλες οι υπόλοιπες τιμές της οντότητας με επιλεγμένο μέγεθος π.χ. όλοι οι υπόλοιποι πελάτες με τζίρο κάτω των 10.000, ανατίθενται στο τμήμα “C” .

Ποσοστιαία προοδευτική συμμετοχή μεγέθους στο σύνολο (Total key measure in %)

Οι τιμές της οντότητας ανατίθενται στα Α, Β,C τμήματα για ένα συγκεκριμένο ποσοστό του συνολικού επιλεγμένου μεγέθους.

Παράδειγμα

Καθορίστε 60% για το τμήμα A, 20% για το τμήμα B, και 10% για το τμήμα C . Προσέξτε ώστε το άθροισμα των ποσοστών να μην ξεπερνά το 100% : Αν το υπερβεί το 100%, το Σύστημα θα εμφανίσει σχετικό μήνυμα λάθους.

A: 60%

B: 35%

C: 5%

Το σύστημα (ο αλγόριθμος) δημιουργεί μια λίστα με τις τιμές που υπολογίστηκαν για το επιλεγμένο μέγεθος ανά κάθε διαφορετική τιμή οντότητα (επιμέρους πελάτη) και τις ταξινομεί (φθίνουσα – εξ’ ορισμού - ή αύξουσα) βάσει της σχετικής επιλογής στην παραμετροποίηση.

Οι τιμές της οντότητας που αποφέρουν το πρώτο 60% της αξίας του συνολικού επιλεγμένου μεγέθους (του συνολικού τζίρου) ανατίθενται στο τμήμα “Α” (αθροίζει τους πελάτες που κάνουν τουλάχιστον το 60% του τζίρου).

Το επόμενο 35% (το πρώτο 60% και το δεύτερο 35% αποφέρουν το 95% του τζίρου – προοδευτική τιμή του μεγέθους), της αξίας του συνολικού επιλεγμένου μεγέθους (του συνολικού τζίρου) ανατίθεται στο Β τμήμα.

Τέλος οι τιμές της οντότητας που πραγματοποιούν το 5% του συνολικού επιλεγμένου μεγέθους ανατίθενται στο τμήμα C (το πρώτο 60%, το δεύτερο 35% και το τρίτο 5% των πελατών αποφέρουν το 100% του τζίρου – προοδευτική τιμή του τζίρου).

Ποσοστιαία προοδευτική συμμετοχή στο πλήθος τιμών του μεγέθους (Number of entity values in %)

To πλήθος των τιμών της οντότητας (σύνολο πελατών) ανατίθεται στα Α, Β, C τμήματα ως ποσοστό του συνολικού πλήθους των τιμών της οντότητας.

Παράδειγμα

Καθορίστε 10% για το τμήμα Α, 30% για το τμήμα Β, και 60% για το τμήμα C (το άθροισμα των ποσοστών δεν πρέπει να ξεπερνά το 100%, αν το υπερβεί το Σύστημα εμφανίζει μήνυμα λάθους)

A: 10%

B: 30%

C: 60%

Το σύστημα (αλγόριθμος) δημιουργεί μια λίστα με τις τιμές που υπολογίστηκαν για το επιλεγμένο μέγεθος ανά κάθε διαφορετική οντότητα και τις ταξινομεί (φθίνουσα -εξ’ ορισμού- ή αύξουσα) βάσει της σχετικής επιλογής στην παραμετροποίηση.

Το 10% (2 πελάτες) του συνολικού πλήθους της οντότητας (20 πελάτες) ανατίθεται στο τμήμα Α . 

Το επόμενο 30% (7 πελάτες), του συνολικού πλήθους της οντότητας (20 πελάτες) ανατίθεται στο τμήμα Β (προστίθεται στο προηγούμενο ποσοστό ώστε το ποσοστό των προοδευτικών να διαμορφώνεται στο 40%).

Το υπόλοιπο 60% (11 πελάτες) του συνολικού πλήθους της οντότητας (20 πελάτες) ανατίθεται στο τμήμα C (προστίθεται στα ποσοστά των δύο προηγούμενων τμημάτων ώστε το ποσοστό των προοδευτικών να είναι 100).  

Απόλυτη συμμετοχή στο πλήθος τιμών (Number of entity values)

Καθορίστε το πλήθος των τιμών της οντότητας για τα “A” και “B” τμήματα. Οι υπόλοιπες τιμές οντότητας ανατίθενται στο τμήμα C.

Παράδειγμα

Έστω ότι ορίζετε την τιμή 5 για το τμήμα “Α” και την τιμή 10 για το τμήμα “B”:

A: 5

B: 10

C: αφήνετε το τμήμα αυτό ασυμπλήρωτο (θα συμπεριλάβει όλες τις υπόλοιπες τιμές)

Το σύστημα (αλγόριθμος) δημιουργεί μια λίστα με τις τιμές που υπολογίστηκαν για το επιλεγμένο μέγεθος για κάθε διαφορετική τιμή οντότητας και τις ταξινομεί (φθίνουσα -εξ’ ορισμού- ή αύξουσα) βάσει της σχετικής επιλογής στην παραμετροποίηση .

Οι πρώτες 5 τιμές της οντότητας (οι πρώτοι πέντε πελάτες) στη λίστα ανατίθενται στο τμήμα Α, οι επόμενες 10 (οι επόμενοι 10 πελάτες) στο τμήμα Β και όσοι απομένουν στο τμήμα C .

Σημειώσεις

  • Όταν η επιλεγμένη στρατηγική είναι ποσοστιαίας λογικής, το άθροισμα των ποσοστών στα τμήματα του μοντέλου πρέπει να είναι 100.
  • Όταν η επιλεγμένη στρατηγική ΔΕΝ είναι ποσοστιαίας λογικής, η τιμή του τελευταίου τμήματος μπορεί να παραμείνει κενή.

Για παράδειγμα, σε ένα σενάριο της μορφής:

  • Οι πελάτες με τζίρο >= 150.000 θα ανατεθούν στο Τμήμα A
  • Οι πελάτες με τζίρο >= 10.000 AND < 150.000 θα ανατεθούν στο τμήμα B
  • Οι πελάτες με τζίρο < 10.000 θα ανατεθούν στο τμήμα C

Ενώ, σε ένα σενάριο της μορφής:

  • Οι πελάτες με τζίρο >= 150.000 θα ανατεθούν στο τμήμα A
  • Οι πελάτες με τζίρο >= 10.000 και < 150.000 θα ανατεθούν στο τμήμα B
  • Οι πελάτες με τζίρο >= 5.000 και < 10.000 θα ανατεθούν στο τμήμα C
  • Οι πελάτες με τζίρο < 5.000 ΔΕΝ θα ανατεθούν σε κάποιο τμήμα

Ταξινόμηση

Η προτεινόμενη από το Galaxy είναι κατά φθίνουσα σειρά (με δυνατότητα αλλαγής της). Δηλαδή στην οθόνη αποτελεσμάτων υπολογισμού έρχονται οι πελάτες με μεγαλύτερους τζίρους πρώτοι (σύμφωνα με το παράδειγμά μας) και τελευταίοι οι πελάτες με μικρότερους τζίρους .

Σελίδα Φίλτρα

Στη σελίδα αυτή δηλώστε για ποια κατηγορία πελατών θα εκτελεστεί ο υπολογισμός. Αν υπάρξει συνδυασμός φίλτρων όχι μόνο επί της βασικής (π.χ. πελάτες) αλλά και άλλης οντότητας (π.χ. ταξινόμηση πελατών βάσει συγκεκριμένης κατηγορίας ειδών) η λογική του υπολογισμού αλλάζει :

  • την εικόνα (view) του αποτελέσματος
  • εμφανίζεται σχετικό μήνυμα για επιβάρυνση στη διαδικασία υπολογισμού των μεγεθών

Γραμμές μοντέλου ΑBC

Στο φίλτρο ημερομηνίας, στην περιοχή “Γραμμές” δώστε την ημερομηνία αρχής και τέλους υπολογισμού της γραμμής του μοντέλου. Μπορείτε να ορίσετε έναν ή περισσότερους υπολογισμούς, ο πρώτος για παράδειγμα να αφορά στο δωδεκάμηνο διάστημα του 2018 και ο δεύτερος στο δωδεκάμηνο διάστημα του 2017. Αν ο “υπολογισμός” της μιας γραμμής μοντέλου παρατεθεί προς σύγκριση μαζί με τον αντίστοιχο της άλλης γραμμής μπορείτε να βγάλετε χρήσιμα συμπεράσματα π.χ. κάποιοι πελάτες του Τμήματος Β μετακινήθηκαν στο Τμήμα Α .

Ο υπολογισμός της επιλεγμένης γραμμής του μοντέλου

Ενέργειες

Υπολογισμός ABC ανάλυσης

Για κάθε μοντέλο ABC ανάλυσης που παραμετροποιείται στο Galaxy, εφαρμόζεται ένας υπολογισμός μέχρι την επιλεγμένη ημερομηνία υπολογισμού στις “Γραμμές” του Μοντέλου.

Κατά τη διαδικασία υπολογισμού πραγματοποιείται :

  • Εύρεση της τιμής του επιλεγμένου μεγέθους, π.χ. αξία πωλήσεων, για κάθε επιμέρους αντικείμενο (π.χ. επιμέρους πελάτη) της εξεταζόμενης οντότητας (των πελατών) .
  • Εφαρμογή επί των υπολογισμένων μεγεθών του επιλεγμένου ABC Analysis strategy, π.χ. απόλυτη τιμή μεγέθους, προκειμένου να προκύψει η κατηγοριοποίηση, π.χ. Τμήμα A, B ή C, του κάθε επιμέρους αντικειμένου της εξεταζόμενης οντότητας, π.χ. πελάτες.
  • Αποθήκευση των δεδομένων, key measure values και κατηγοριοποίηση, επί του σχετικού Μοντέλου ABC ανάλυσης.

Ο υπολογισμός της επιλεγμένης γραμμής του μοντέλου (σε περίπτωση πολλαπλών) εκτελείται μέσω Wizard, αν ενεργοποιήσετε την ενέργεια “Υπολογισμός και εμφάνιση αποτελεσμάτων”.

1η Οθόνη

Στην πρώτη οθόνη της διαδικασίας δεν χρειάζεται να κάνετε καμιά ρύθμιση. Ενημερώνονται αυτόματα το “Μοντέλο ΑΒC” (που βρίσκεστε τη δεδομένη στιγμή) και η “Γραμμή” - ο υπολογισμός θα γίνεται μέχρι το καθορισμένο, από εσάς ημερομηνιακό κριτήριο.

2η Οθόνη “Σύνοψη”

Στη δεύτερη οθόνη λαμβάνετε μια συνοπτική ενημέρωση που αφορά στη διαδικασία του υπολογισμού του μοντέλου.

Με την ολοκλήρωσή της τα αποτελέσματα υπολογισμού του μοντέλου θα εμφανιστούν σε ιδιαίτερο παράθυρο .

Οθόνη αποτελεσμάτων υπολογισμού

Στο εσωτερικό των αποτελεσμάτων καταγράφονται πληροφορίες όπως το μοντέλο ΑΒC στο οποίο αφορά, η εταιρία για την οποία ενεργοποιείται, η οντότητα και το μέγεθος ανάλυσης (πελάτες - τζίρος), η σειρά ταξινόμησης των πελατών στη λίστα (κατά φθίνουσα σειρά), ο αλγόριθμος κατάταξης (απόλυτη τιμή μεγέθους), το χρονικό διάστημα εκτέλεσης του υπολογισμού 1/1/ - 31/12, βάσει φίλτρου, το συνολικό μέγεθος (τζίρος) καθώς και τα αποτελέσματα που η διαδικασία (υπολογισμού) παρήγαγε (οι κατηγορίες των πελατών, Α - σημαντικοί πελάτες, Β – λιγότερο σημαντικοί, C-ελάχιστα σημαντικοί και η συμμετοχή τους πάνω στο συνολικό τζίρο).

Αμέσως μετά τον υπολογισμό, το Σύστημα ενημερώνει :

  • το πεδίο “Έχει γίνει υπολογισμός” στην επικεφαλίδα του Μοντέλου ABC

  • την “Ημ/νία υπολογισμού” στις “Γραμμές” του Μοντέλου ΑΒC

Σύγκριση αποτελεσμάτων

Στη οθόνη αυτή απεικονίζονται τα αποτελέσματα της σύγκρισης των γραμμών μοντέλου. Οι δυνατότητες γραφικών παραστάσεων ισχύουν και εδώ.

Διαγραφή αποτελεσμάτων

Αντίθετη κίνηση με αυτήν του υπολογισμού διενεργεί το σύστημα με την κλήση της επιλογής “Διαγραφή αποτελεσμάτων.

Για να διαγράψετε τα αποτελέσματα της επιλεγμένης γραμμής του μοντέλου επιλέξτε την

και δώστε εντολή διαγραφής από τις “Ενέργειες” του μοντέλου .

 

Εμφανίζεται μήνυμα επιβεβαίωσης διαγραφής. Με “Ναι” διαγράφονται τα αποτελέσματα της γραμμής.

Μετά τη διαγραφή ενημερώνεται αντίστοιχα η “Ημ/νία υπολογισμού”, ενώ ενεργοποιείται η ενέργεια “Υπολογισμός και εμφάνιση αποτελεσμάτων”.

Ανάθεση σε κατηγορίες των αποτελεσμάτων υπολογισμού γραμμής

Η διαδικασία της ανάθεσης (η οποία εκτελείται μέσω οδηγού) αναθέτει τα αποτελέσματα του υπολογισμού της επιλεγμένης γραμμής του μοντέλου ΑΒC ανάλυσης

στην κατηγορία που έχει οριστεί στο μοντέλο και

στα τμήματα ανάθεσης

Αναλυτικά,

Με βάση την κατηγοριοποίηση (segmentation) που έχει προκύψει σε κάθε υπολογισμένο Μοντέλο ABC ανάλυσης, υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης των υπολογισμένων τιμών σε κατηγορίες του Galaxy.

Ειδικότερα χρησιμοποιείται η κατηγορία (ειδικότερα το κλαδί της κατηγορίας) που έχει συνδεθεί με το κάθε Τμήμα (A,B,C) του μοντέλου και τα αντικείμενα της οντότητας (πελάτες) του εκάστοτε μοντέλου ανατίθενται στη συνδεδεμένη κατηγορία.

Για παράδειγμα:

  • Έστω ένα μοντέλο ABC ανάλυσης, επί της οντότητας των πελατών με επιλεγμένο μέγεθος την αξία πωλήσεων. Και ο υπολογισμός αυτού του μοντέλου, έχει χαρακτηρίσει κάποιους πελάτες ως Τμήμα A, κάποιους άλλους ως Τμήμα B και κάποιους άλλους ως Τμήμα C.
  • Έστω δε πως το “Τμήμα A” του μοντέλου έχει συνδεθεί με το κλαδί “Τμήμα A” της κατηγορίας “Segmentation πελατών βάσει αξίας πωλήσεων”, το “Τμήμα B” του μοντέλου έχει συνδεθεί με το κλαδί “Τμήμα B” και το “Τμήμα C” έχει συνδεθεί με το κλαδί “ Τμήμα C” της κατηγορίας αυτής.

  • Η εργασία της ανάθεσης, αναλαμβάνει να κάνει ανάθεση τους πελάτες βάσει της κατηγοριοποίησης του “υπολογισμού” στο κλαδί της κατηγορίας που έχει συνδεθεί με το κάθε τμήμα του μοντέλου

Σημείωση: κατά την εκτέλεση αυτής της ενέργειας θα διαγράφονται οι υπάρχουσες αναθέσεις του εκάστοτε κλαδιού και θα εισάγονται οι καινούργιες βάσει του υπολογισμένου μοντέλου.

Αξιοποίηση κατηγοριοποίησης ABC Analysis

  • Είτε άμεσα, από τα υπολογισμένα αποτελέσματα ενός ABC Analysis μοντέλου, είτε έμμεσα, από τις αναθέσεις που έχουν γίνει σε κατηγορίες, μπορούν να εντοπιστούν τα αντικείμενα, π.χ. οι πελάτες, του κάθε συγκεκριμένου τμήματος, π.χ. του Τμήματος “A”, και επί αυτών να εκτελεστούν διάφορες ενέργειες.

Για παράδειγμα, οι πελάτες που έχουν ανατεθεί στο “Segment A” μιας κατηγορίας, ή που σε ένα συγκεκριμένο υπολογισμό “ανήκουν” στο Τμήμα “A”, μπορούν να ανατεθούν μαζικά σε μια συγκεκριμένη εμπορική πολιτική εκπτώσεων.

Τα είδη που είναι ανατεθειμένα στο Τμήμα “A” μιας κατηγορίας μπορούν να εισαχθούν μαζικά σε ένα συγκεκριμένο πλάνο αναπλήρωσης κ.ο.κ.

Οι ενέργειες αυτές θα μπορούσαν να εκτελεστούν και συνδυαστικά.

Για παράδειγμα, να εντοπιστούν οι πελάτες που ανατίθενται στο Τμήμα Α μιας κατηγορίας Χ και ταυτόχρονα έχουν ανατεθεί στο “Τμήμα Β μιας κατηγορίας Υ ώστε αυτοί π.χ. να ανατεθούν μαζικά σε μια συγκεκριμένη εμπορική πολιτική εκπτώσεων.

  • Τα υπολογισμένα αποτελέσματα ενός ABC Analysis μοντέλου, αλλά, και οι αναθέσεις που έχουν γίνει στη σχετιζόμενη κατηγορία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φίλτρα αλλά και μετρούμενα μεγέθη για απεικόνιση δεδομένων σε OLAPs, σε dashboards κ.λπ. .