Κλείσιμο ημέρας ΦΗΜΑΣ |Galaxy

 

To κλείσιμο ημέρας "Ζ" (η υλοποίηση του οποίου γινόταν, μέχρι στιγμής, από το φορολογικό μηχανισμό) εκτελείται μέσα από το “Galaxy μέσω της εργασίας “Κλείσιμο ημέρας ΦΗΜΑΣ”. Το μεγάλο πλεονέκτημα της εργασίας είναι ότι μπορεί, πριν το κλείσιμο ημέρας, να εμφανίσει, με τη χρήση κατάλληλων ενεργειών, τα τυχόν εκκρεμή αιτήματα (κινήσεις) - αν υπάρχουν – και κυρίως το δικαίωμα να προχωρήσετε, ανάλογα με την περίπτωση, στην ολοκλήρωσή τους (π.χ. εκτύπωση παραστατικού, δημιουργία οικονομικής εγγραφής, ή οριστική ακύρωση όσων αιτημάτων δεν μπορούν να γίνουν απολύτως τίποτε - να ολοκληρωθούν δηλαδή).

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγκατάσταση SFP έκδοσης 6.3.1.402 ή μεταγενέστερη .

 

Καλώντας “Κλείσιμο ημέρας ΦΗΜΑΣ” από τις “Εγγραφές EFT/POS” της Οικονομικής διαχείρισης,

A screenshot of a phone</p>
<p>AI-generated content may be incorrect.

εμφανίζεται ένα παράθυρο με όλα τα πεδία και τις ενέργειες που μπορούν να λάβουν μέρος στη διαδικασία έκδοσης “Ζ” για ΦΗΜΑΣ.

Στο πεδίο Εταιρία προτείνεται η εταιρία, που έχει δηλωθεί στο προφίλ του χρήστη, ενώ στο πεδίο Συσκευή ΦΗΜΑΣ έρχονται προς επιλογή οι φορολογικοί μηχανισμοί που έχουν δηλωθεί σ’ αυτήν την εταιρία .

Αφού επιλέξετε το φορολογικό μηχανισμό μπορείτε να προχωρήσετε στην εκτέλεση των ενεργειών:

Κλείσιμο ημέρας για την έκδοση “Ζ” για ΦΗΜΑΣ, με την προϋπόθεση ότι ΔΕΝ υπάρχει κάποιο εκκρεμές αίτημα. Ως εκκρεμή χαρακτηρίζονται τα αιτήματα για τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συναλλαγές (εκκρεμεί για παράδειγμα η έκδοση ενός παραστατικού). Oι συναλλαγές αυτές κρατούνται σε εκκρεμότητα, γεγονός που οδηγεί στην ανάγκη ολοκλήρωσης των διαδικασιών (π.χ. εκτύπωση παραστατικού) για να προχωρήσει η διαδικασία του κλεισίματος ημέρας.

Λήψη εκκρεμών (κινήσεων) : Μέσω της εργασίας αυτής μπορείτε να πληροφορηθείτε επιτόπου για τα εκκρεμή αιτήματα και να κινηθείτε ανάλογα για την ολοκλήρωσή τους, αμέσως μετά μπορείτε να προχωρήσετε στο κλείσιμο ημέρας.

Οι εκκρεμείς κινήσεις μπορεί να οφείλονται σε διάφορους λόγους


Στο παράδειγμα της παρακάτω εικόνας φαίνονται (ενδεικτικά) τρεις περιπτώσεις εκκρεμοτήτων,

  • ενός παραστατικού το οποίο έχει αποθηκευτεί αλλά ΔΕΝ έχει εκτυπωθεί ώστε να ενημερωθεί ο ΦΗΜΑΣ. Για παράδειγμα, αποστέλλεται αίτημα για πληρωμή μιας συναλλαγής, το οποίο ολοκληρώνεται (η συναλλαγή εκτελείται και συμπληρώνεται η μοναδική ταυτότητα κίνησης) αλλά για κάποιο λόγο δεν γίνεται η εκτύπωση του παραστατικού (πράγμα που εξηγεί και το γιατί δεν ολοκληρώνεται και το αίτημα)
  • ενός παραστατικού που δεν υφίσταται ουσιαστικά στο “Galaxy” (π.χ. το παραστατικό χάθηκε)
  • ενός παραστατικού που δεν έχει λάβει ταυτότητα κίνησης από το EFT (ότι έχει χρεωθεί η κάρτα), αλλά μιας κίνησης που έγινε στον μηχανισμό

A screenshot of a computer</p>
<p>AI-generated content may be incorrect.

 

Πώς επηρεάζεται η διαδικασία κλεισίματος αν εντοπιστούν εκκρεμή αιτήματα ή "όχι" με τη “Λήψη εκκρεμών”

Σύμφωνα με όσα συνοπτικά αναφέρονται παρακάτω μπορείτε να εκκινήσετε ως ακολούθως τις ενέργειες:

  • Λήψη εκκρεμών : αν ΔΕΝ εμφανιστούν εκκρεμή αιτήματα, προχωρήστε στην επόμενη ενέργεια στο “Κλείσιμο ημέρας”
  • Λήψη εκκρεμών : αν εμφανιστούν εκκρεμή αιτήματα, προχωρήστε στη διευθέτησή τους και στη συνέχεια στη διαδικασία του “Κλεισίματος ημέρας”
  • Λήψη εκκρεμών : αν εμφανιστούν εκκρεμή αιτήματα για τα οποία ΔΕΝ μπορεί να γίνει κανένα βήμα για την ολοκλήρωσή τους, προχωρήστε στην “Ακύρωση εκκρεμών ώστε να ενημερωθεί ο Φορολογικός μηχανισμός ότι οι συγκεκριμένες κινήσεις ακυρώθηκαν και στη συνέχεια στο “Κλείσιμο ημέρας”.