Εισαγωγή
Οι “Ενέργειες Promo” αποτελούν επέκταση του Merchandising. Μέσω των προωθητικών ενεργειών η επιχείρηση έχει στόχο να ενημερώσει για ένα νέο προϊόν ή/και να προβάλει ένα ήδη υπάρχον (να ενισχύσει δηλαδή την εικόνα του προϊόντος τονίζοντας τα χαρακτηριστικά του) στα τελικά σημεία πώλησης, προσπαθώντας να επηρεάσει την απόφαση του καταναλωτή που μπαίνει στο κατάστημα.
Οι επιχειρήσεις που υιοθετούν ενέργειες promo, είναι εκείνες που διοχετεύουν τα προϊόντα τους σε συνεργαζόμενους πελάτες διάφορων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (φαρμακεία, αλυσίδες super market, mini market, περίπτερα κ.λπ.), τοποθετώντας στα τελικά σημεία πώλησης προωθητικά υλικά που ταιριάζουν στον κάθε πελάτη π.χ. σταντ πάγκου και εδάφους, αφίσες, έντυπα, πινακίδες κ.ά., ενθαρρύνοντας (άμεσα) την αγοραστική ενέργεια των καταναλωτών στον τόπο πώλησης .
Πλάνο Προώθησης
Στην οντότητα αυτή καταρτίζονται πλάνα προώθησης (promotion plans), μέσω των οποίων η επιχείρηση που διαθέτει τα προϊόντα εγκαθιστά στους συνεργαζόμενους πελάτες της εξατομικευμένα προωθητικά υλικά (σχετικά με το κατάστημα) προτρέποντας τους δυνητικούς πελάτες να αγοράσουν .
Υπάρχουν δύο τύποι πλάνων προώθησης :
- Τα πλάνα υλικών προώθησης
και
- οι συμφωνίες
To ίδιο πλάνο μπορεί να ανατίθεται σε πολλούς πελάτες (επαφές) αλλά και σε πολλαπλές διευθύνσεις του ιδίου πελάτη (π.χ. ο πελάτης σας (επαφή) διαθέτει 2 υποκαταστήματα Αθήνα - Θεσσαλονίκη)
Σε επίπεδο πλάνου προσδιορίζεται τα προωθητικά υλικά τα οποία λειτουργούν ως σημάνσεις για τη διαφήμιση συγκεκριμένων ειδών (όπως π.χ. καλλυντικά προϊόντα) σε ένα συγκεκριμένο χώρο στον τόπο πώλησης (π.χ. βιτρίνα καταστήματος) :
- Σταντ
- Αφίσες
- Σημαίες
- Ομπρέλες
- Εξοπλισμός για προβολές εντός καταστήματος κ.ά.
Τα υλικά προώθησης δένονται με τις διευθύνσεις επαφών - πελατών
Που βρίσκεται
Η νέα λειτουργικότητα “Ενέργειες Promo” βρίσκεται ενσωματωμένη στο μενού “Merchandising” των “Δραστηριοτήτων”.
Ροή εργασιών
Ο πίνακας παρουσιάζει επιγραμματικά τη βασική ροή των εργασιών, που πρέπει να ακολουθεί :
|
Παραμετροποίηση
Δημιουργία Τύπων δραστηριότητας
Καλέστε Οργάνωση Δραστηριότητας |Δραστηριότητες| Τύπος δραστηριότητας
H διαδικασία καταχώρισης ενός τύπου δραστηριότητας “Ενέργειες Promo” έχει την ίδια λογική με την καταχώριση των λοιπών τύπων δραστηριότητας. Προς αποφυγή λοιπόν των άσκοπων επαναλήψεων σας παραθέτουμε μόνο τα σημεία που διαφοροποιούνται.
Στον “Τύπο δραστηριότητας” επιλέξτε “Ενέργειες Promo”
Στον “Τύπο Promo” επιλέξτε μία εκ διαθέσιμων τιμών :
- Εγκατάσταση (προωθητικού υλικού)
- Απεγκατάσταση (προωθητικού υλικού)
- Μέτρηση
Ενέργειες Promo – εγκατάσταση
Ενέργειες Promo - απεγκατάσταση
Μέτρηση
Στην “Κατηγορία ειδών Promo” επιλέξτε την επιθυμητή κατηγορία ειδών
Δημιουργία Πλάνου υλικών προώθησης
Για τη δημιουργία ενός Πλάνου προώθησης, καλέστε “Πλάνο προώθησης”
Σελίδα Γενικά
Στη σελίδα “Γενικά” της οθόνης συμπληρώστε :
- την Περιγραφή του νέου πλάνου προώθησης
- την Έναρξη - Λήξη : aφορά στο ημερομηνιακό διάστημα ισχύος του πλάνου - υποδεικνύει τη διάρκεια του πλάνου
καθώς και άλλα πεδία που συντελούν στην κατηγοριοποίησή του όπως:
- τον κάτοχο (τον υπεύθυνο του πλάνου)
- την Εταιρία : ένα πλάνο ενεργοποιείται είτε για συγκεκριμένη εταιρία είτε για “όλες οι εταιρίες”
- το Υποκατάστημα ή τα Υποκαταστήματα : το πλάνο μπορεί να είναι διαθέσιμο είτε σε συγκεκριμένο υποκατάστημα είτε σε όλα τα υποκαταστήματα μιας συγκεκριμένης εταιρίας
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
O κάτοχος, η εταιρία και το υποκατάστημα είναι πληροφοριακά πεδία
Το πιο σημαντικό προς συμπλήρωση πεδίο είναι:
-
ο τύπος του πλάνου προώθησης : οι διαθέσιμοι στο πλάνο τύποι είναι :
- πλάνο υλικών προώθησης
- συμφωνία
Σελίδα Επαφές
Επιλέξτε τις επαφές (πελάτες) και τις διευθύνσεις επαφών (πελατών) των παρεχόμενων υλικών προώθησης (π.χ. στον πελάτη “Χ” με 2 υποκαταστήματα - Κηφισιά και Αθήνα - θα παρασχεθεί υλικό προώθησης και στα υποκαταστήματα)
Πώς
- Ενώ βρίσκεστε σε μία κενή γραμμή, πατήστε το σύμβολο […] δεξιά του πεδίου “Επαφή”
- Μεταφέρεστε στη λίστα “Επαφές”
-
Επιλέξτε τον επιθυμητό/τούς και μεταφέρετε πίσω στις επαφές του πλάνου (με διπλό κλικ ή πατώντας
)
Σελίδα Είδη Promo
Επιλέξτε τα υλικά προώθησης για τα διαφημιζόμενα προϊόντα προς τους συνεργαζόμενους πελάτες (επαφές).
Πώς
- Εμφανίστε τη λίστα των ειδών CRM (πατώντας […])
- Επιλέξτε τα είδη - υλικά προώθησης που ταιριάζουν στην κατηγορία του πελάτη (π.χ. ψιλικά) και μεταφέρετέ τα στη λίστα των ειδών promo
Σελίδα Δραστηριότητες εγκατάστασης
Οι δραστηριότητες εγκατάστασης είναι η εργασία τοποθέτησης του προωθητικού υλικού (αφίσες, stand, πινακίδες, ψυγεία κ.ά.) από τον εξειδικευμένο υπάλληλο της εταιρίας στις επαφές – πελάτες και διευθύνσεις επαφών - πελατών της για την προώθηση των πωλήσεων του προϊόντος (π.χ. η εταιρία οργανώνει προωθητική ενέργεια – τοποθέτηση αφίσας σε όλα τα φαρμακεία του πελάτη για την ενίσχυση καλλυντικού προϊόντος)
Πως δημιουργούνται
Αφού καθορίσετε :
- τις επαφές και τις διευθύνεις των επαφών
- τα υλικά προώθησης των διαφημιζόμενων ειδών
Μεταβείτε στις “Ενέργειες” του πλάνου προώθησης και επιλέξτε την ενέργεια “Δημιουργία αιτημάτων εγκατάστασης” ()
Εμφανίζεται οθόνη με τον τύπο δραστηριότητας (ενέργειες promo), το ημερομηνιακό διάστημα ισχύος των δραστηριοτήτων εγκατάστασης (από πότε μέχρι πότε), και σας ζητείται το θέμα, η περιγραφή, ο κάτοχος (υπεύθυνος), το status κ.λπ.
Τσεκάρετε το πεδίο “Δημιουργία ειδών επαφής” (create contact items) για τη δημιουργία των ειδών επαφής.
Πατήστε “Αποδοχή”
Η διαδικασία δημιουργεί μαζικά για όσα υποκαταστήματα έχετε ορίσει τόσες δραστηριότητες εγκατάστασης (με τα είδη promo που έχουν επιλεγεί στο πλάνο).
Μπορείτε να δείτε τη δραστηριότητα που δημιουργήθηκε μέσα από το πλάνο
Ο τύπος αυτός, πλην των κλασσικών και κατηγοριοποιητικών στοιχείων της δραστηριότητας (τύπος δραστηριότητας, κάτοχος, θέμα, έναρξη-λήξη δραστηριότητας, διάρκεια, κατάσταση, συνεργάτης, λογαριασμός, διεύθυνση λογαριασμού, πρόσωπο-το φυσικό πρόσωπο με το οποίο επικοινωνεί ο κάτοχος κ.λπ.), ενσωματώνει και ένα νέο detail τα “Είδη Promo” με το είδος/είδη που δηλώθηκαν στο πλάνο υλικών προώθησης.
H δραστηριότητα αύτη είναι σε status “Πρόχειρο” και θα πρέπει να αλλάξει σε “Ολοκληρώθηκε” μόλις η τοποθέτηση του προωθητικού υλικού ολοκληρωθεί π.χ. ο υπεύθυνος εγκατάστασης “Χ” μεταβαίνει στον πελάτη “Α” (στο υποκατάστημα της Σταδίου) προς εγκατάσταση του υλικού προώθησης για τα διαφημιζόμενο είδος.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Το Σύστημα θέτει αυτόματα το “θέμα” της δραστηριότητας αν στις ρυθμίσεις της Δραστηριότητας έχετε τσεκάρει την παράμετρο “Αυτόματη συμπλήρωση θέματος δραστηριότητας” και έχετε δηλώσει τους τύπους δραστηριοτήτων στους οποίους θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση .
Τι μπορείτε να κάνετε από τις ενέργειες των Δραστηριοτήτων εγκατάστασης
- Να δημιουργήσετε αιτήματα απεγκατάστασης για τις επιλεγμένες εγκαταστάσεις
Η εργασία της απεγκατάστασης διενεργεί αντίθετη κίνηση με αυτήν της εγκατάστασης. Ενεργοποιώντας την, η εφαρμογή εμφανίζει οθόνη με τον τύπο δραστηριότητας (απεγκατάσταση) και την ημερομηνία έναρξης – λήξης του αιτήματος απεγκατάστασης, ενώ ζητείται προς συμπλήρωση :
- το θέμα του αιτήματος απεγκατάστασης
- η περιγραφή
- τσεκάρετε το πεδίο διατήρηση του υπεύθυνου του πλάνου ή επιλέξτε άλλο κάτοχο (υπεύθυνο)
Όλες οι δραστηριότητες απεγκατάστασης που δημιουργούνται εμφανίζονται στη σελίδα “Δραστηριότητες απεγκατάστασης” του πλάνου
- Να δημιουργήσετε (προαιρετικά) είδη επαφής για τους συγκεκριμένους πελάτες (δένοντας με αυτό τον τρόπο είδος με διεύθυνση επαφής), παραδείγματος χάρη στα σημεία μικρής λιανικής - μίνι μάρκετ, ψιλικά- η εταιρία τοποθετεί ειδικά ψυγεία για την προβολή συγκεκριμένης σειράς παγωτού – παιδικά, ώστε να παρακολουθεί τι έχει παρασχεθεί και πού
- Να αλλάξετε μαζικά την τιμή των πεδίων ημερομηνία και κάτοχος. Για παράδειγμα, αν θέλετε να αλλάξετε την ημερομηνία και τους υπευθύνους των επιλεγμένων δραστηριοτήτων εγκατάστασης, θα πρέπει να συμπληρώσετε στο φίλτρο της ημερομηνίας τη νέα ημερομηνία και στο φίλτρο του υπευθύνου (κατόχου) το όνομα του νέου κατόχου (κοινό για όλες τις δραστηριότητες εγκατάστασης που έχετε επιλέξει)
- Να ζητήσετε τη δημιουργία εμπορικών παραστατικών παραδείγματος χάρη δελτίου αποστολής που θα συνοδεύσει το προωθητικό προς εγκατάσταση υλικό π.χ. τοποθέτηση οθόνης σε χρωματοπωλείο που θα προβάλλει διαφημιστικό σπότ για συγκεκριμένη μάρκα εσωτερικών χρωμάτων κ.ά.
Σημείωση : ο τύπος παραστατικού που θα δημιουργηθεί ορίζεται στον τύπο δραστηριότητας
Σελίδα Δραστηριότητες απεγκατάστασης
Δημιουργία Συμφωνίας προώθησης
Ο ρόλος αυτής της σελίδας είναι καθαρά πληροφοριακός. Καταχωρίστε μια ενδιαφέρουσα πληροφορία που αξίζει να προβάλλεται σχετικά με ένα είδος (π.χ. για αυτό το είδος ισχύει 1+1 δώρο) ή/και μια κατηγορία ειδών (για αυτή την κατηγορία ειδών ισχύει μια έκπτωση 20%) ώστε ο πωλητής αντλώντας αυτή την πληροφόρηση να μπορεί να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται συμφωνίες προώθησης.
Promotion Plan calendar
Είναι ένα εργαλείο για τη γρήγορη εκτίμηση σχετικά με το διάστημα ισχύος των πλάνων προώθησης.