Η αποτελεσματικότητα μια λύσης CRM, προϋποθέτει στρατηγική

 

Μία επιτυχημένη στρατηγική CRM μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την επιχείρηση, στο να διατηρήσει τους υπάρχοντες πελάτες της, να προσελκύσει νέους και να ενισχύσει συνολικά την παραγωγικότητά της. Από την άλλη, αν και το CRM έχει σημαντική παρουσία εδώ και κάποια χρόνια, συχνά γίνονται κάποια λάθη κατά την υλοποίησή του, τα οποία μπορούν να αποφευχθούν. Ας δούμε τα πιο σημαντικά.

 

Προσοχή στο customization

Κάθε φορά που μια επιχείρηση υλοποιεί μια λύση CRM, μπαίνει στον πειρασμό να προχωρήσει σε εκτενές customization, προκειμένου να την κάνει φιλικότερη προς τους χρήστες της. Δυστυχώς, αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε βάθος χρόνου. Εφόσον το customization είναι υπερβολικό, θα δυσκολέψει τα updates του παρόχου σημαντικά, ίσως μάλιστα να τα κάνει και αδύνατα, υποβαθμίζοντας την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Αντίθετα, η επιχείρηση θα πρέπει να επικεντρωθεί στην παραμετροποίηση, λαμβάνοντας υπόψη πως τελικά οι εργαζόμενοι και οι managers θα αποκτήσουν σταδιακή κατανόηση του συστήματος καθώς το χειρίζονται.

Παρακολουθήστε τα trends

Βασικός λόγος επιτυχίας μιας επιχείρησης είναι η ικανότητά της να καταστρώσει και να συντηρήσει ένα επικερδές επιχειρηματικό μοντέλο και προκειμένου να το επιτύχει, θα πρέπει να παρακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις. Ιδίως στην περίπτωση που ο ανταγωνισμός εξελίσσεται έτσι ώστε να παρακολουθεί τα νέα trends, το μόνο που απομένει στην επιχείρησή είναι να ακολουθήσει ή να μείνει πίσω.

Το ίδιο προφανώς ισχύει και στην περίπτωση του CRM, μια λύσης που ανήκει στην αιχμή της τεχνολογίας. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια μετακινούνται σε λύσεις cloud και mobile CRM, ενώ ενσωματώνουν business διεργασίες όπως το marketing automation και τα analytics στην τρέχουσα λύση. Εφόσον η επιχείρηση δεν εξελιχθεί παράλληλα με τις ανερχόμενες τάσεις, πιθανώς να προκύψουν προβλήματα στην αποτελεσματικότητα του CRM.

Επεκτασιμότητα στο παρόν για το μέλλον

Η απόκτηση μια λύσης ειδικά διαμορφωμένης για τις ανάγκες κάθε επιχείρησης δίχως περιττά features, είναι μεν σημαντική, αλλά από την άλλη πλευρά θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική στόχευση για το μέλλον. Αυτό σημαίνει πως δεν πρέπει να επιλέγεται μια λύση που καλύπτει αποκλειστικά τις τρέχουσες ανάγκες. Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και για εκείνες που θα προκύψουν στην περίπτωση που η επιχείρηση επεκταθεί, προσφέροντας εργαλεία και δυνατότητες επέκτασης. Αυτή η ανάπτυξη μάλιστα, μπορεί να είναι γεωγραφική, προϊοντική, ή απλά οργανική, οπότε κάθε περίπτωση θα πρέπει να καλύπτεται αποτελεσματικά. Εφόσον αυτός ο παράγοντας δεν ληφθεί υπόψη, η επιχείρηση θα χρειαστεί ένα εντελώς νέο σύστημα CRM, στο ενδεχομένως όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Καθορισμός και εκτίμηση στόχων

Πρόκειται για ένα από τα πλέον κοινά λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις, όσον αφορά γενικότερα στην υλοποίηση λύσεων software και ειδικότερα ενός συστήματος όπως το CRM. Προφανώς δεν αρκεί η αγορά ενός συστήματος CRM, το οποίο θα κληθεί με κάποιον μαγικό τρόπο να επιλύσει όλα τα προβλήματα και να οδηγήσει την επιχείρηση στον δρόμο της επιτυχίας. Θα πρέπει εξαρχής το management της εταιρείας σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα μέρη, να έχουν θέσει ξεκάθαρους στόχους, ενώ στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα metrics, προκειμένου να διασφαλιστεί πως οι στόχοι θα επιτευχθούν όπως έχει προβλεφθεί.

Άλλωστε είναι γνωστό, πως ότι δεν είναι μετρήσιμο, δεν είναι και διαχειρίσιμο…

Ανακαλύψτε τι μπορεί να κάνει το Galaxy CRM και για τη δική σας επιχείρηση. Ζητήστε μας ένα δωρεάν Demo, προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες. 

Επιθυμώ Demo

#CRM, #GalaxyCRM, #SingularLogic

Δείτε εδώ περισσότερα ενδιαφέροντα άρθρα