Στοχοθεσία και Προμήθειες πωλητών - Galaxy ERP

 

A person using a computer</p>
<p>Description automatically generated with medium confidence

 

 

Πλάνα Στοχοθεσίας

Εισαγωγή

Οι πωλητές αποτελούν το βασικό κρίκο μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της με σκοπό την αύξηση πωλήσεων και κατ’ επέκταση της κερδοφορίας της. Μια συνηθισμένη τακτική επιβράβευσης των πωλητών για την κάλυψη του εταιρικού στόχου στο καθορισμένο χρονικό εύρος, είναι η απόδοση προμήθειας.

Η διαχείριση στόχων και προμηθειών πωλητών υλοποιείται στο “Galaxy” μέσα από το κύκλωμα των “Πλάνων Στοχοθεσίας”. Στην οντότητα αυτή καταρτίζονται πλάνα στοχοθεσίας, τα οποία στη συνέχεια ανατίθενται στους πωλητές της επιχείρησης, και με τη χρήση ενός μηχανισμού υπολογισμού υπολογίζεται ο στόχος και (αν έχει επιτευχθεί) η αναλογούσα προς απόδοση προμήθεια.

Ένα πλάνο στοχοθεσίας έχει μια σειρά στοιχείων παραμετροποίησης που μπορούν να εξειδικεύσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επιμέρους επιχείρησης.

Ένα πλάνο :

  • μπορεί να ανατεθεί σε έναν ή περισσότερους πωλητές και, ταυτόχρονα,
  • σε έναν πωλητή μπορούν να ανατεθούν περισσότερα του ενός πλάνα (πολλαπλές αναθέσεις) με ένα εξ αυτών να χαρακτηρίζεται ως κύριο (προκειμένου να προτείνεται αυτόματα σε όσες διαδικασίες το διαχειρίζονται π.χ. σε ένα dashboard πωλητή).

Σε ένα πλάνο υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης πολλαπλών περιόδων υπολογισμού (με πολλαπλές δυνατότητες προσδιορισμού τους)

Σε επίπεδο πλάνου προσδιορίζονται ποιες συναλλαγές θα συμμετέχουν στον υπολογισμό:

  • του πωλητή (που θα ανατεθεί στο πλάνο)
  • των υφισταμένων (όλης της ιεραρχίας) του πωλητή
  • του πωλητή και των υφισταμένων (όλης της ιεραρχίας) του πωλητή

Βάσει της επιλογής η προμήθεια που θα υπολογιστεί θα έχει προκύψει από όλες τις εμπλεκόμενες συναλλαγές.

Επιπλέον, μέσω της έννοιας του τύπου πλάνου στοχοθεσίας υπάρχει δυνατότητα προσδιορισμού συγκεκριμένων τύπων παραστατικών που θέλετε είτε να εξαιρούνται είτε να συμμετέχουν στον υπολογισμό.

Σε ένα πλάνο υπάρχει η δυνατότητα να προσδιοριστούν πολλαπλοί κανόνες (οι οποίοι θα υπολογιστούν παράλληλα και συνδυαστικά κατά την εκτέλεση του πλάνου). Σε κάθε τέτοιο κανόνα μπορείτε να αποτυπώσετε ένα αντίστοιχο στόχο (ως μέρος του συνολικού πλάνου στοχοθεσίας) ο οποίος μπορεί να βασιστεί τόσο σε διαφορετικές διαστάσεις (κατηγορίες πελατών, ειδών και οικονομική διάσταση) όσο και σε διαφορετικά μεγέθη (στόχου και προμήθειας).

Κάθε κανόνας προσδιορίζεται από τρείς διαστάσεις (ανώτατο όριο), ενώ μπορεί να συμμετέχει τουλάχιστον μια εκ των τριών :

  • Κατηγορία πελάτη (ρίζα)
  • Κατηγορία είδους (ρίζα)
  • Οικονομική διάσταση (ρίζα)

Σε κάθε κανόνα προσδιορίζεται το μέγεθος του στόχου και το μέγεθος της προμήθειας (για παράδειγμα, ο στόχος μπορεί να βασίζεται στο μέγεθος ποσότητας πωλήσεων, ενώ η απόδοση να υπολογίζεται βάσει της αντίστοιχης συνολικής αξίας αυτών των πωλήσεων).

Βάσει των επιλεγμένων διαστάσεων προκύπτουν οι δυνατοί συνδυασμοί του κανόνα. Σε κάθε συνδυασμό κανόνα, ο οποίος ορίζεται από ένα συνδυασμό κατηγορίας πελάτη, κατηγορίας είδους και οικονομικής διάστασης (ρίζες) ορίζονται:

  • ένας στόχος

και

  • μια προμήθεια

Με τον ορισμό του στόχου (στο συνδυασμό κανόνα) δηλώνονται στον κανόνα:

  • το μέγεθος του στόχου έστω π.χ. ποσότητα πώλησης (100 τεμάχια για το είδος “Χ” σε πελάτες που ανήκουν σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή - σύμφωνα με τον εταιρικό στόχο)
  • το μέγεθος της προμήθειας έστω π.χ. συνολική αξία (στην περίπτωση που η προμήθεια αφορά σε ποσοστό). Αθροίζοντας ποσοτικά τα παραστατικά του πωλητή (συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος), αν διαπιστωθεί ότι ο στόχος (ποσοτικός) επετεύχθη (υπερβαίνει τα 100 τεμάχια) θα αποδοθεί στον πωλητή προμήθεια εκφρασμένη σε ποσοστό έστω π.χ. 10%.

Στην ερώτηση “ποιου μεγέθους το ποσοστό” (με τι δηλαδή σχετίζεται το ποσοστό); δίνουμε την απάντηση: με τη συνολική αξία (για παράδειγμα). Άρα το ποσοστό, ίσο με 10% - προς απόδοση στον πωλητή με την κάλυψη του στόχου (πωλούμενη ποσότητα) θα υπολογιστεί επί της συνολικής αξίας των παραστατικών του πωλητή - ύψους π.χ. 25.000 €.

Που βρίσκεται

Η νέα λειτουργικότητα βρίσκεται ενσωματωμένη στο μενού Πλάνα στοχοθεσίας των Συναλλασσόμενων”.

Ροή εργασιών

Ο πίνακας παρουσιάζει επιγραμματικά τη βασική ροή των εργασιών, που πρέπει να ακολουθηθεί:

 
  • Δημιουργία Πλάνου στοχοθεσίας
  • Αναθέσεις πλάνου στους ενδιάμεσους με ρόλο πωλητή
  • Υπολογισμός του πλάνου Στοχοθεσίας
  • Απόδοση προμηθειών στους πωλητές

 

Δημιουργία Πλάνου στοχοθεσίας

Για τη δημιουργία ενός Πλάνου στοχοθεσίας,

Καλέστε “Πλάνο στοχοθεσίας” και συμπληρώστε στο νέο παράθυρο που ανοίγει :

  • τον Kωδικό και την Περιγραφή του νέου πλάνου στοχοθεσίας
  • την Εταιρία : Ένα πλάνο ενεργοποιείται για συγκεκριμένη εταιρία. Δεν επιτρέπεται η επιλογή όλες οι εταιρίες
  • το Υποκατάστημα ή τα Υποκαταστήματα : Το πλάνο μπορεί να είναι διαθέσιμο είτε σε συγκεκριμένο υποκατάστημα είτε σε όλα τα υποκαταστήματα μιας συγκεκριμένης εταιρίας ανάλογα με την επιλογή σας

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

Σελίδα Γενικές Πληροφορίες

  • Ημερομηνία από - έως : aφορά στο ημερομηνιακό διάστημα ισχύος του πλάνου - υποδεικνύουν τη διάρκεια του πλάνου. Το διάστημα αυτό πρέπει να είναι μέσα στα όρια μιας συγκεκριμένης χρήσης της εταιρίας σας.

Ο περιορισμός αυτός τίθεται προς αποφυγή θεμάτων :

  • με την επιλεγμένη διάσταση γραμμής της χρήσης, αφού ανά χρήση μπορεί να επιλεγεί διαφορετική διάσταση

Graphical user interface, text, application, email</p>
<p>Description automatically generated

και

  • με τη χρήση οικονομικών περιόδων αφού ανά χρήση μπορούν να οριστούν διαφορετικές οικονομικές περίοδοι.
  • Τύπος πλάνου στοχοθεσίας : προαιρετικά μπορείτε να προσδιορίσετε από ποιες συναλλαγές θα υπολογίζονται τα επιλεγμένα μεγέθη.

Μπορείτε να εξαιρέσετε ή να συμπεριλάβετε κάποιους τύπους παραστατικών στο πλάνο, συμπληρώνοντας κατάλληλα το φίλτρο “Χρήση τύπων εμπορικών παραστατικών” με τις τιμές: εξαιρείται ή συμπεριλαμβάνεται αντίστοιχα.

Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε μόνο τις κινήσεις που έχουν αντιστοιχιστεί πλήρως (π.χ. μια πώληση με μια είσπραξη) επιλέγοντας “εξοφληθείσες συναλλαγές”.

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Στην περίπτωση που θέλετε να τους συμπεριλάβετε όλους τους τύπους αφήστε κενά τα φίλτρα

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

  • Συναλλαγές (πλάνου) : προσδιορίστε σε επίπεδο πλάνου ποιες συναλλαγές θα ληφθούν υπόψη κατά τον υπολογισμό :
    • Ιεραρχίας ρόλου : οι συναλλαγές του πωλητή και οι συναλλαγές όλων των υφισταμένων που αναλογούν στον πωλητή (όλης της ιεραρχίας δηλαδή). Έστω στον πωλητή - επικεφαλή του τμήματος πωλήσεων - αντιστοιχούν τρείς υφιστάμενοι (πωλητές). Ο υπολογισμός για τις προμήθειες του προϊσταμένου θα λάβει υπόψη του τις κινήσεις του προϊσταμένου (ως πωλητή) αθροιστικά με τις κινήσεις των υφισταμένων του.
    • Ρόλου : συμμετέχουν μόνο οι συναλλαγές του πωλητή που θα ανατεθεί στο πλάνο
    • Υφισταμένων Ρόλου: συμμετέχουν μόνο οι συναλλαγές των υφισταμένων του πωλητή που θα ανατεθεί στο πλάνο.

Ορισμός περιόδων για το πλάνο

Κάθε πλάνο αποτελείται από χρονικές περιόδους (οι οποίες δημιουργούνται δυναμικά). Οι χρονικές περίοδοι έχουν ως αφετηρία την “ημερομηνία από” (που δηλώσατε στο ημερομηνιακό πεδίο) και τέλος την “ημερομηνία έως” .

Ο υπολογισμός εκτελείται για κάθε περίοδο χωριστά.

  • Περιοδικότητα : Επιλέξτε αν η περιοδικότητα :
    • θα βασίζεται πάνω στις οικονομικές περιόδους της χρήσης
    • θα είναι ημερολογιακά βασιζόμενη
  • Βήμα οικ. περιόδου : Αν στο πεδίο της Περιοδικότητας επιλέξετε “Fiscal period based” τότε κατά την αποθήκευση το Σύστημα θα δημιουργήσει στη σελίδα “Περίοδοι”, με βάση τον αριθμό που θα δηλώσετε ως πλήθος περιόδων, τις σχετικές περιόδους .

Για παράδειγμα αν δηλώσετε τον αριθμό 5 η εφαρμογή θα εμφανίσει στη “Σελίδα Περίοδοι” τις περιόδους ανά πέντε :

  • 01/01-31/05
  • 01/06-31/10, και κατόπιν τις άλλες δύο που απομένουν μέχρι το τέλος της δωδεκάμηνης χρήσης
  • 01/11-31/12

Graphical user interface, table</p>
<p>Description automatically generated

  • Ημερολογιακό βήμα: Αν στο πεδίο της περιοδικότητας δηλώσετε “Calendar based” ενεργοποιείται το πεδίο “Ημερολογιακό βήμα” για να επιλέξετε μεταξύ των τιμών :
    • Εβδομαδιαία
    • Δεκαπενθήμερο
    • Μηνιαία
    • Τριμηνιαία
    • Εξαμηνιαία
    • Έτος

Αν δηλώσετε το σύστημα θα εμφανίσει (με την αποθήκευση) στη σελίδα “Περίοδοι” δώδεκα περιόδους που θα λήγουν στο τέλος κάθε μήνα (01/01-31/01, 01/02-28/02, 01/03/-31/03 κ.ο.κ.).

Αν αλλάξετε την περίοδο από “Μηνιαία” σε “Εξαμηνιαία” θα δημιουργηθούν 2 περίοδοι (01/01 -30/06 και 1/7-31/12).

Αν υπάρχουν ήδη ορισμένες κάποιες περίοδοι, σε τροποποίηση στοιχείων (εφόσον επιτρέπεται) που θα επιφέρουν διαφοροποίηση των υφιστάμενων περιόδων, πριν την αλλαγή και τη δημιουργία των νέων περιόδων, θα εμφανιστεί μήνυμα επιβεβαίωσης της αλλαγής.

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Οι περίοδοι υπολογισμού του πλάνου στοχοθεσίας ισχύουν για όλους τους κανόνες του πλάνου

Οι περίοδοι υπολογισμού που δημιουργούνται ΔΕΝ τροποποιούνται μετά την εκτέλεση του υπολογισμού

Σελίδα Κανόνες

Δημιουργήστε έναν ή περισσότερους  κανόνες και σε κάθε κανόνα προσδιορίστε τις διαστάσεις (κατηγορία πελάτη, κατηγορία είδους και οικονομική διάσταση – επιδρούν συνδυαστικά) βάσει των οποίων θα προκύψουν οι “Συνδυασμοί κανόνα” (που θα εξετάσουμε στην επόμενη παράγραφο).

Graphical user interface, text</p>
<p>Description automatically generated

Ορισμός Κανόνα

Στον ορισμό κανόνα συμπληρώστε κατάλληλα:

  • Κωδικό και Περιγραφή του συγκεκριμένου κανόνα
  • Ενεργός : aν ο κανόνας είναι ενεργός
  • Μέγιστη προμήθεια: καθορίστε ποια είναι η μέγιστη προμήθεια που μπορεί να αποδοθεί στον πωλητή

Έστω ότι η προμήθεια είναι το 10% του συνολικού τζίρου αλλά έχει οριστεί ως μέγιστο τα 1.000€. Αν οι πωλήσεις ενός πωλητή σας, σε συγκεκριμένη περίοδο, δικαιολογούν απόδοση 1.300 €, η αξία αυτή θα πρέπει να περιοριστεί στα 1.000 €

  • Μέγιστη προμήθεια προϊσταμένου: καθορίστε ποια είναι η μέγιστη προμήθεια που μπορεί να αποδοθεί στον προϊστάμενο του πωλητή

Σημείωση : Η μέγιστη προμήθεια στον κανόνα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το αντίστοιχο μέγεθος που έχει οριστεί συνολικά σε επίπεδο πλάνου στοχοθεσίας. Σε περίπτωση που το επιχειρήσετε η εφαρμογή εμφανίζει μήνυμα λάθους

  • Κατηγορία πελάτη (Ρίζα): Επιλέξτε από το δέντρο κατηγοριών, την επιθυμητή κατηγορία πελάτη (π.χ. Εμπορική δραστηριότητα)
  • Κατηγορία είδους (Ρίζα): Επιλέξτε από το δέντρο κατηγοριών την επιθυμητή κατηγορία είδους (π.χ. Γενική Κατηγορία Ειδών)
  • Οικονομική διάσταση : To ημερομηνιακό διάστημα, όπως προαναφέραμε ανήκει σε κάποια χρήση. Αν στην οικονομική χρήση έχει συνδεθεί διάσταση γραμμής,

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

η εφαρμογή βρίσκει αυτή τη διάσταση γραμμής (σύνθετη) π.χ. Επιχειρηματικές μονάδες και φέρνει τις ιεραρχικές διαστάσεις από τις οποίες αποτελείται (η σύνθετη) για να επιλέξετε μια στο πλάνο στοχοθεσίας.

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

Graphical user interface, application, Word</p>
<p>Description automatically generated

 

Ορισμός Μεγεθών Στόχου και Προμήθειας στον Κανόνα

Τα μεγέθη που θα δηλώσετε εδώ εκφράζουν τον στόχο και την προμήθεια (τι αφορά ; ποσότητα, συνολική αξία, καθαρή αξία), τι θα αθροίσει δηλαδή το Σύστημα για να υπολογίσει το στόχο και την (τυχόν) αποδιδόμενη προμήθεια: τις ποσότητες των παραστατικών, τις αξίες των πωλήσεων ;

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

  • Στόχος : Έστω ότι ο στόχος αφορά σε ποσότητα πώλησης 100 τεμάχια για τις ηλεκτρικές συσκευές (λευκού χρώματος). Αν ο πωλητής Α σε συγκεκριμένο διάστημα ξεπεράσει την ποσότητα των 100 τεμαχίων (εδώ αθροίζονται οι ποσότητες των παραστατικών) θα πάρει κάποια προμήθεια (έστω 100€ σταθερό ποσό)

Graphical user interface, text</p>
<p>Description automatically generated

 

Προμήθεια : Έστω για παράδειγμα ότι ως μέγεθος προμήθειας δηλώσατε συνολική αξία του παραστατικού. Συνεχίζοντας το προηγούμενο παράδειγμα, οι πωλήσεις (τιμολογημένες 25.000) του είδους Χ από τον πωλητή Α σε συγκεκριμένο διάστημα είναι 150 τεμάχια (ξεπέρασαν την ποσότητα στόχου - 100 τεμάχια). Επειδή στο πεδίο προμήθειας δηλώσετε ποσοστό π.χ. 10% και στο “μέγεθος προμήθειας” τη συνολική αξία, το ποσοστό προμήθειας που δικαιούται ο πωλητής είναι το 10% των 25.000 €. Η προμήθειά του δηλαδή υπολογίζεται πάνω στη συνολική αξία .

Text</p>
<p>Description automatically generated

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Ο υπολογισμός μεγέθους στόχου και απόδοσης μπορεί να διαφέρει (ο υπολογισμός στόχου να εκφράζεται παραδείγματος χάρη σε ποσότητα, ενώ ο υπολογισμός απόδοσης σε αξία) αλλά μπορεί και να ταυτίζεται (π.χ. συνολική αξία και στα δύο μεγέθη)

Συνδυασμοί κανόνα

Ορισμός στόχου

Αφού ορίσετε το συνδυασμό των διαστάσεων (κατηγορία είδους, κατηγορία πελάτη και οικονομικής διάστασης) το επόμενο βήμα είναι ο ορισμός στόχου ανά συνδυασμό. Για κάθε συνδυασμό δηλαδή, ο οποίος προσδιορίζεται από τις επιλεγμένες στον κανόνα διαστάσεις, ορίζετε ένα στόχο - ποια θα είναι η απόδοση στον πωλητή αν πιάσει το στόχο για το συγκεκριμένο συνδυασμό.

Η αναλογούσα προμήθεια μπορεί να είναι αξιακή, ποσοστιαία ή να υπάρχει κάποια κλιμάκωση, προοδευτικά ή αναλογική.

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

Η λογική και λειτουργία της κλιμάκωσης περιγράφεται στη συνέχεια:

Χωρίς Κλίμακα

Έστω ότι στο συνδυασμό του κανόνα του πλάνου ο οποίος προκύπτει από το συνδυασμό της τριάδας - κατηγορίας είδους, κατηγορίας πελάτη (ενταγμένων σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή) και κόμβου ιεραρχικής διάστασης ορίζονται :

στην 1η γραμμή

  • για την κατηγορία πελάτη “Συνεργάτες” (Β. Ελλάδας), για την κατηγορία είδους “Εξοπλισμός”

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

και για τον κόμβο διαστάσεων “Πωλήσεις”, ο εταιρικός στόχος είναι πωλήσεις αξίας 10.000€ (το πρώτο εξάμηνο) και η προμήθεια (commission%) 10% εφόσον επιτευχθεί ο στόχος

στη 2η γραμμή

  • για την κατηγορία πελάτη “Συνεργάτες” (Ν. Ελλάδας), για την κατηγορία ειδών “Ένδυση/ Υπόδηση” και για την ίδια οικονομική διάσταση, ο στόχος είναι πωλήσεις αξίας 10.000€ και η προμήθεια που θα αποδοθεί με την κάλυψη του στόχου 15%

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

Με Κλίμακα

Στην περίπτωση επιλογής προοδευτικά,

η προμήθεια προκύπτει βάσει όλων των γραμμών της κλίμακας συμπεριλαμβανομένης και αυτής που αντιστοιχεί στην τιμή του μεγέθους απόδοσης.

Επιλέγοντας στο πεδίο Κλιμακωτή λειτουργία “Προοδευτικά”, εμφανίζεται το σύμβολο , αν το ενεργοποιήσετε εμφανίζεται ένας πίνακας με στήλες και γραμμές για να δηλώσετε το ποσό ή το ποσοστό προμήθειας.

Table</p>
<p>Description automatically generated

Για παράδειγμα έχοντας παραμετροποιήσει την κλίμακα όπως παρακάτω, για τιμή μεγέθους απόδοσης = 2500, θα υπολογιστεί προμήθεια ως εξής : (τα πρώτα 1.000 * 5%) + (τα δεύτερα 1.000 * 10%) + (ό,τι απομένει 500 * 15%) = 50 + 100 + 75 = 225

Table</p>
<p>Description automatically generated

Στην περίπτωση επιλογής αναλογικά,

η προμήθεια προκύπτει αποκλειστικά βάσει της γραμμής της κλίμακας που αντιστοιχεί στην τρέχουσα τιμή του μεγέθους απόδοσης (αν πρόκειται για ποσοστό, εφαρμόζεται επί της συνολικής τιμής του μεγέθους απόδοσης).

Παράδειγμα

Με την ίδια παραμετροποίηση κλίμακας για τιμή μεγέθους απόδοσης 2500, θα υπολογιστεί προμήθεια: (2500 * 15%) = 375

Συντελεστής (Factor) επί Κλίμακας προμηθειών

Σε κλίμακα υποστηρίζεται και ένας τρίτος τρόπος υπολογισμού προμήθειας, με βάση κάποιο Συντελεστή (Factor). Ο τρόπος αυτός καλύπτει σενάρια όπου η προμήθεια είναι μεν αξιακή, αλλά βασίζεται σε ποσότητα (αξιακή προμήθεια επί ποσότητας πωλήσεων).

Για παράδειγμα, με την επίτευξη στόχου πωλήσεων άνω των 30 τεμαχίων θα αποδοθεί προμήθεια για την επιπλέον ποσότητα προς 2€ / τεμάχιο.

Το σενάριο αυτό έχει νόημα όταν ως μέγεθος υπολογισμού προμήθειας έχει οριστεί κάποιο ποσοτικό μέγεθος, όπως ποσότητα πωλήσεων.

Και η προμήθεια υπολογίζεται ως το γινόμενο της ποσότητας που έχει προκύψει για την εκάστοτε γραμμή της κλίμακας επί το συντελεστή της συγκεκριμένης γραμμής.

Παράδειγμα

Με την εξής παραμετροποίηση κλίμακας :

για τιμή (ποσοτικού) μεγέθους απόδοσης = 70, θα υπολογιστεί (αξιακή πάντα) προμήθεια :

(20 * 2) + (40 * 3) = 40 + 120 = 160

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Αν ο συνδυασμός του κανόνα έχει κλίμακα, τα πεδία της αξίας και του ποσοστού προμήθειας εμφανίζονται ανενεργά.

Σελίδα Λοιπές πληροφορίες

Σε κάθε κανόνα ορίζεται ποια είναι η μέγιστη προμήθεια που μπορεί να αποδοθεί στον πωλητή και στον προϊστάμενό του για το συγκεκριμένο κανόνα. Στο σημείο αυτό ορίζεται αντίστοιχα ποια είναι συνολικά η μέγιστη προμήθεια πωλητή και προϊστάμενου σε σχέση με το άθροισμα των επιμέρους κανόνων του πλάνου.

 

Ενέργειες επί του Πλάνου στοχοθεσίας

 

Αναθέσεις πλάνων σε πωλητές

Η διαδικασία της ανάθεσης πλάνου σε πωλητές γίνεται από τις “Ενέργειες” του πλάνου στοχοθεσίας .

Graphical user interface, text, application, chat or text message</p>
<p>Description automatically generated

Με την ενεργοποίηση της επιλογής εμφανίζεται η οθόνη “Αναθέσεις πλάνων στοχοθεσίας” Πατήστε το σύμβολο […] δεξιά του πεδίου του πωλητή

Graphical user interface</p>
<p>Description automatically generated with medium confidence

Μεταφέρεστε στη λίστα “Ρόλοι ενδιάμεσων”

Table</p>
<p>Description automatically generated

Επιλέξτε τον επιθυμητό/τούς και μεταφέρετε πίσω στις αναθέσεις είτε με διπλό κλικ είτε με το πλήκτρο

Ένα δεύτερο σημείο ανάθεσης πλάνων είναι μέσα από τον ενδιάμεσο :

Πώς

  • Εμφανίστε το παράθυρο του Ενδιάμεσου (με τον επιλεγμένο από τη λίστα των ενδιάμεσων)
  • Από τις “Ενέργειες” του ρόλου επιλέξτε “Αναθέσεις πλάνων στοχοθεσίας”

Graphical user interface, text</p>
<p>Description automatically generated

Επιλέξτε στην οθόνη των αναθέσεων τα “Πλάνα στοχοθεσίας” (που θα ανατεθούν στον πωλητή) καθώς και κάποιο από αυτά που τυχόν θέλετε να χαρακτηρίσετε ως κύριο και πατήστε “Αποθήκευση & Κλείσιμο”

Graphical user interface, text, email</p>
<p>Description automatically generated

Παρατηρήστε ότι το παράθυρο των “αναθέσεων πλάνων στοχοθεσίας” του συγκεκριμένου πλάνου ενημερώνεται αυτόματα με τον πωλητή αυτό.

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

Υπολογισμός πλάνου στοχοθεσίας

Κατά την εκτέλεση του υπολογισμού εντοπίζονται όσα παραστατικά (συναλλαγές) πρέπει να συμμετέχουν στον υπολογισμό για την εκάστοτε περίοδο υπολογισμού και τους επιλεγμένους πωλητές και, βάσει αυτών, υπολογίζονται τα επιλεγμένα στο πλάνο μεγέθη στόχου και απόδοσης.

Το σύστημα ελέγχει κατά πόσο οι στόχοι του πλάνου επιτεύχθηκαν και υπολογίζει το αποδιδόμενο μέγεθος.

Στον υπολογισμό ΔΕΝ συμμετέχουν όσα παραστατικά έχουν δηλωθεί να εξαιρεθούν βάσει της σχετικής παραμετροποίησης στον τύπο πλάνου στοχοθεσίας.

Για τον υπολογισμό ενός Πλάνου Στοχοθεσίας

Καλέστε από το παράθυρο του Πλάνου στοχοθεσίας, “Ενέργειες” και από εκεί “Υπολογισμός”

1η Οθόνη Ορισμός κριτηρίων

Με ήδη συμπληρωμένα τα πεδία: “εταιρία” και πλάνο “στοχοθεσίας” επιλέξτε υποχρεωτικά :

  • Το ρόλο του ενδιάμεσου (πωλητής)
  • Τους πωλητές που έχουν ανατεθεί στο πλάνο (πολλαπλή επιλογή)

Εξαιρούνται οι ανατεθειμένοι στο πλάνο πωλητές για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί ο υπολογισμός όλων των περιόδων του πλάνου.

  • Την περίοδο υπολογισμού

Βάσει των επιλεγμένων πωλητών προτείνονται (απλή επιλογή) οι εκκρεμείς (γι’ αυτούς) περίοδοι του πλάνου.

Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από αυτές τις περιόδους με την παραδοχή του υπολογισμού τυχόν προγενέστερων εκκρεμών.

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

2η Οθόνη “Σύνοψη”

Το Galaxy θα εκτελέσει τη διαδικασία του υπολογισμού ασύγχρονα.

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα δημιουργηθεί μια ειδοποίηση, στο μενού “Ειδοποιήσεις”, από όπου αντλείτε πληροφορίες για : την κατάσταση εργασίας (π.χ. ολοκληρώθηκε), ημερομηνία/ώρα εκτέλεσης, χρήστη, θέση εργασίας και τυχόν λάθη που προέκυψαν.

Graphical user interface, text, application, email</p>
<p>Description automatically generated

σημείωσηΣΗΜΕΙΩΣΗ

Με την εκτέλεση ενός υπολογισμού η παραμετροποίηση του κανόνα και των συνδυασμών του κανόνα κλειδώνεται από το Σύστημα. Τα πεδία εμφανίζονται ανενεργά και γκρίζα, ενώ το πλάνο στοχοθεσίας ενημερώνεται με ένδειξη στο πεδίο .

Αποτελέσματα Υπολογισμού

Επιλέγοντας την ενέργεια “Αποτελέσματα υπολογισμού”, αν για το πλάνο στοχοθεσίας υπάρχουν υπολογισμοί για πολλούς ενδιάμεσους εμφανίζεται σχετικό μήνυμα το οποίο σας ενημερώνει ότι πρέπει, από τους ανατεθειμένους ενδιάμεσους, να επιλέξετε έναν, με σκοπό την προβολή των δικών του αποτελεσμάτων υπολογισμού.

Graphical user interface, text, application, email</p>
<p>Description automatically generated

Ενεργοποιώντας “Οκ”, εμφανίζεται η οθόνη των αποτελεσμάτων.

Επιλέξτε τον επιθυμητό ενδιάμεσο, του οποίου τα αποτελέσματα υπολογισμού στοχοθεσίας θέλετε να δείτε και πατήστε “Ανανέωση”

Graphical user interface, text, application</p>
<p>Description automatically generated

Σύμφωνα με το στόχο πωλήσεων που έχει τεθεί στο “Συνδυασμό Κανόνα” αν σε συγκεκριμένη κατηγορία πελάτη (π.χ. Συνεργάτες) πουληθούν είδη συγκεκριμένης κατηγορίας (π.χ. Ποδήλατα), αξίας πάνω από 1.000€ ο ανατεθειμένος στο πλάνο πωλητής θα πάρει προμήθεια 12,5%

Table</p>
<p>Description automatically generated

Τα μεγέθη “στόχου” και “προμήθειας” ταυτίζονται - έχει δηλωθεί η μεταβλητή “Συνολική αξία” και στα δύο.

Graphical user interface, text, application, email</p>
<p>Description automatically generated

Στα αποτελέσματα υπολογισμού, όπως φαίνεται στην οθόνη που ακολουθεί, ο στόχος έχει επιτευχθεί αφού ο ανατεθειμένος πωλητής, από το πρώτο κιόλας τρίμηνο (1/1 - 31/3) έχει παραστατικά πώλησης, αξίας (=25.491,60€) μεγαλύτερης του στόχου (=1.000€). Βάσει αυτού θα του αποδοθεί προμήθεια 12,5% (=3.186,45€).

Graphical user interface</p>
<p>Description automatically generated

Πατώντας το σύμβολο του φακού, στα δεξιά της εγγραφής στους “Συνδυασμούς κανόνα”,

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

ανοίγει στην οθόνη σας το παράθυρο “Ιστορικό παραστατικών συμμετοχής σε εκτέλεση πλάνου στοχοθεσίας που συγκεντρώνει όλα τα παραστατικά που συμμετείχαν στον υπολογισμό (η προμήθεια 3.186,45 στον ανατεθειμένο στο πλάνο πωλητή, προκύπτει από οκτώ συνολικά τιμολόγια συνολικής αξίας 25.491,60).

Table</p>
<p>Description automatically generated

Επιλέγοντας κάποιο και πατώντας το σύμβολο του φακού μπορείτε να οδηγηθείτε κατευθείαν στο εσωτερικό του.

Table</p>
<p>Description automatically generated

Όπως θα παρατηρήστε, στις γραμμές του επιλεγμένου παραστατικού πώλησης κινούνται τέσσερα είδη με τύπο γραμμής :

  • Κανονικό
  • Κανονικό
  • Κανονικό
  • Δώρο

Η εφαρμογή, για τον υπολογισμό, θα χρησιμοποιήσει αθροιστικά τις γραμμές των οποίων ο τύπος γραμμής είναι “κανονικό” και αφαιρετικά τη γραμμή τύπου “Δώρο” .

Graphical user interface, application</p>
<p>Description automatically generated

Αναίρεση Υπολογισμού

Η αναίρεση υπολογισμού ενός πλάνου στοχοθεσίας αναιρεί τον υπολογισμό που εκτελέστηκε διαγράφοντας όλες τις σχετιζόμενες εγγραφές στις δομές υπολογισμού.

Πώς

Καλέστε από το παράθυρο του Πλάνου στοχοθεσίας, “Ενέργειες” και από εκεί “Αναίρεση υπολογισμού”

Εμφανίζεται η οθόνη της αναίρεσης με :

  • τον πωλητή ή τους πωλητές για τους οποίους έχει γίνει υπολογισμός
  • τις περιόδους του πλάνου, ταξινομημένες, για τις οποίες υπάρχει υπολογισμός (ανεξαρτήτως του πωλητή για τον οποίο έχει γίνει ο υπολογισμός)

Επιλέγετε τον επιθυμητό πωλητή/πωλητές καθώς και οποιαδήποτε από τις προτεινόμενες περιόδους με την παραδοχή της διαγραφής του υπολογισμού αυτής και όλων των μεταγενέστερων αυτής (με αντίστροφη φυσικά σειρά) διαδοχικά για όλους τους επιλεγμένους πωλητές.

Graphical user interface</p>
<p>Description automatically generated