Εισαγωγή
Η εφαρμογή υποστηρίζει την προφόρτωση πληρωμών σε EFT/POS τερματικά. Προφορτωμένες θεωρούνται οι πληρωμές που περιμένουν στο POS για να πληρωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο. Η δυνατότητα αυτή βρίσκει εφαρμογή στην περίπτωση μιας delivery παραγγελίας όπου ο διανομέας παραδίδει αγαθά στο χώρο του πελάτη εισπράττοντας την αξία από φορητό POS.
Παραμετροποίηση
Στην ενότητα αυτή αναπτύσσεται η παραμετροποίηση που πρέπει να εφαρμοστεί στις σχετικές οντότητες της εφαρμογής για τη διαχείριση προφορτωμένων πληρωμών .
Τύποι παραστατικών
Στις “Επιλογές 2/2” των Παραμέτρων 1/2
- Επιλέξτε ως “Τρόπο πληρωμής Μετρητών σε αποτυχία προφόρτωσης” τα “Μετρητά” (σε περιπτώσεις που η προφόρτωση με πιστωτική κάρτα ΔΕΝ εκτελεστεί)
Τρόπος πληρωμής
Στην παραμετροποίηση του τρόπου πληρωμής (σελίδα Γενικά) προστέθηκε η ρύθμιση “Χρήση για προφόρτωση”. Επιλέγεται για την προφόρτωση μιας πληρωμής σε EFT/POS.
Παράμετροι πλήκτρων
Ενημέρωση προφορτωμένων συναλλαγών
Δημιουργήστε νέο action προφόρτωσης.
Μεταβείτε κατά τα γνωστά στο περιβάλλον σχεδίασης - Layouts και στη συνέχεια στο τμήμα των “παραμέτρων πλήκτρων” για να συνδέσετε το πλήκτρο με την ενέργεια “Ενημέρωση προφορτωμένων συναλλαγών” (ενσωματωμένη στην ομάδα “Epsilon EFT”).
Στην παραμετροποίηση (set up) της ενέργειας δηλώστε τη συσκευή EFT/POS (π.χ. Mellon). Αν το πεδίο μείνει ασυμπλήρωτο η διαδικασία ενημέρωσης προφορτωμένων πληρωμών θα εκτελείται για όλες τις συναλλαγές.
Χρονοπρογραμματισμός
Στις ενέργειες χρονοπρογραμματισμού με τη χρήση του action “Ενημέρωση κατάστασης εκκρεμών προφορτωμένων συναλλαγών” (κανόνες χρονοπρογραμματισμού) ενημερώνεται το
“Galaxy Retail” και ο πάροχος για την πληρωμή με κάρτα.
Παράδειγμα εφαρμογής προφορτωμένων πληρωμών με πιστωτική κάρτα στο EFT/POS
Καταχώριση συναλλαγής
Βήματα
- Προχωρήστε σε καταχώριση παραστατικού με τρόπο πληρωμής που έχει ενεργοποιημένη τη ρύθμιση “Χρήση για προφόρτωση”
- Εκτυπώνεται το παραστατικό πώλησης το οποίο διαβιβάζεται στον πάροχο και κατ’ επέκταση στο myData
- Επιλέξτε το action “Προφόρτωση συναλλαγών σε EFT” (για τη μεταφορά των επιθυμητών πληρωμών στο EFT)
- Η εφαρμογή ανοίγει αυτόματα στην οθόνη σας το παράθυρο της “Προφόρτωσης πληρωμών σε EFT” και παρουσιάζει στις τρείς τελευταίες στήλες (με αχνό κίτρινο) : τη Συσκευή EFT, τις Δόσεις, τη Διάρκεια προφόρτωσης (σε ώρες)
Μπορείτε να ενημερώσετε τις ενδεικνυόμενες εγγραφές,
είτε χειροκίνητα (περνάτε διαδοχικά από τη μια στην άλλη)
είτε μαζικά από την εφαρμογή
-
Επιλέξτε τις εγγραφές προς προφόρτωση και πατήστε
(για να συμπληρώσετε μαζικά τις επιλεγμένες γραμμές – π.χ. “5” συναλλαγές σε “1” EFT)
- Επιλέξτε τη συσκευή EFT που θέλετε να προφορτωθούν οι πληρωμές
Σημείωση
- Επιτρέπεται η προφόρτωση σε συσκευές συνδεδεμένες με πάροχο και ακολουθούν τα πρωτόκολλα Common Web, Nexi Android, Cardlink TCP, Viva.
Στη συνέχεια,
- Πληκτρολογήστε τη χρονική διάρκεια (σε ώρες) για την προφόρτωση πληρωμής στο POS.
Για παράδειγμα, αν η απαίτηση αποσταλεί στο POS στις 12:00 μ.μ. και ο δηλωμένος χρόνος - διάρκεια πληρωμής είναι “1” ώρα, τότε στις 13:00 μ.μ., (σε 1 ώρα δηλαδή), αν ο διανομέας δεν πληρωθεί με κάρτα κατά την απόδοση της παραγγελίας, ο τρόπος πληρωμής προφόρτωσης θα αλλάξει σε “Μετρητά” (σύμφωνα με την ρύθμιση στον τύπο του παραστατικού που αφορά στην περίπτωση αποτυχίας προφόρτωσης).
Σημείωση
- Δεν επιτρέπεται να δηλώσετε διάρκεια μικρότερη της μιας ώρας.
- Η συμπλήρωση της διάρκειας ΔΕΝ είναι επιτρεπτή ενέργεια σε όλες τις συσκευές EFT (εξαρτάται από το επιλεγμένο EFT). Είναι διαθέσιμη σε Common Web και Viva. Για τις λοιπές συσκευές υπάρχει εξ ορισμού το όριο των 60 ωρών, ανάλογα με κάθε κατασκευαστή.
Τέλος
-
Πατήστε το πλήκτρο
(κάτω δεξιά της οθόνης), για την προφόρτωση των πληρωμών .
Η εφαρμογή θα σας ειδοποιήσει με μήνυμα,
είτε η διαδικασία αποστολής προφορτωμένων πληρωμών ολοκληρωθεί επιτυχώς,
είτε η διαδικασία προφόρτωσης δεν ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία (εντοπιστεί εσφαλμένη γραμμή)
Με “Προφόρτωση” γίνεται η επικοινωνία με την επιλεγμένη συσκευή POS και αποστέλλεται σ’ αυτή η απαίτηση είσπραξης.
Το POS ενημερώνεται για την αναμενόμενη πληρωμή στην καθορισμένη διάρκεια .
Στις “Λεπτομέρειες Συναλλαγής” μπορείτε (μετά την εκτύπωσή της) να δείτε ότι η συναλλαγή έχει διαβιβαστεί στον πάροχο, έχει λάβει MARK, αλλά η οθόνη με τα “Στοιχεία πληρωμής EFT” επισημαίνει ότι κάποια από τα στοιχεία της είναι “ελλιπή”, η πληρωμή δεν έχει ολοκληρωθεί.
Μέσα από το περιβάλλον του παρόχου όπως θα διαπιστώσετε, η συναλλαγή έχει διαβιβαστεί στον πάροχο επί πιστώσει (το POS έχει ενημερωθεί για την προφόρτωση αλλά ΔΕΝ έχει ενημερωθεί η πληρωμή με κάρτα – η προφορτωμένη πληρωμή είναι ανεξόφλητη).
Το POS ενημερώνεται με την προφορτωμένη συναλλαγή και τα στοιχεία πληρωμής. Πατώντας “Συνέχεια” γίνεται η πληρωμή με πιστωτική κάρτα μέσω της επιλεγμένης συσκευής POS.
Σημείωση : Το μενού για την ολοκλήρωση μιας προφορτωμένης συναλλαγής διαφοροποείται ανάλογα τη συσκευή.
Ενημέρωση Galaxy Retail – Παρόχου με την πληρωμή της προφορτωμένης συναλλαγής
Μετά την εξόφληση μιας τέτοιας συναλλαγής στο POS τερματικό, το “Galaxy Retail” και κατ’ επέκταση ο “Πάροχος” (ο οποίος θα ενημερώσει το myData) ΔΕΝ έχουν ενημερωθεί ως προς την πληρωμή της προφορτωμένης συναλλαγής με πιστωτική κάρτα.
Η ενημέρωση εφαρμογής/παρόχου μπορεί να γίνει,
είτε ενεργοποποιώντας το σχετικό πλήκτρο (π.χ. Mellon), συνδεδεμένο με το action της “Ενημέρωσης προφορτωμένων συναλλαγών”, (ενσωματωμένο στην ομάδα πλήκτρων “Epsilon EFT”)
είτε μέσω χρονοπρογραμματιστή, ορίζοντας την περιοδικότητα της νέας ενέργειας “Ενημέρωση κατάστασης εκκρεμών προφορτωμένων συναλλαγών” (ενσωματωμένη στις ενέργειες χρονοπρογραμματισμού) .
Ανεκτέλεση προφορτωμένη πληρωμή
Αν η προφορτωμένη πληρωμή ΔΕΝ εισπραχθεί στη δηλωμένη χρονική διάρκεια, τότε εκτελώντας ενημέρωση κατάστασης εκκρεμών προφορτωμένων συναλλαγών από το scheduler ή από το σχετικό action, η συναλλαγή θα γυρίσει σε “μετρητά” (σύμφωνα με την ορισμένη παραμετροποίηση στον τύπο).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Αν ο διανομέας μεταβεί στον πελάτη για την παράδοση του παραγγελθέντος είδους και ο πελάτης αρνηθεί την πληρωμή του τότε θα πρέπει να γίνει αντιλογιστική κίνηση.